Zon- Lucinda Riley

27-06-2023

Roman

De Zeven Zussen #6

'Ik reikte naar mijn reistas, pakte de fles wodka die ik in mijn kasjmieren trainingsbroek had gewikkeld en nam een flinke slok. Deze slaapkamer vertelde exact alles wat er over mij te vertellen viel: dat ik niet meer dan een lege huls was. Ik had geen enkele passie voor iets, nooit gehad ook. Ik wist toen niet wie ik was en ik weet nog steeds niet wie ik ben, dacht ik, terwijl ik de fles weer in zijn kasjmieren jasje wikkelde en het pakje uit het voorvak van mijn tas pakte om een lijntje te doen.'

Electra –de jongste zus van de bende- lijkt het goed voor elkaar te hebben. Ze is knap, rijk en wereldberoemd. Maar achter dat masker gaat een jonge vrouw schuil die in de knoop ligt met zichzelf. Ze is boos op alles en iedereen, op de wereld, op haar zussen…Terwijl ze haar geliefden steeds verder van haar wegduwt zoekt ze troost in drank en drugs. Net wanneer het helemaal uit de hand loopt, duikt er een brief op. Een brief die een reddingsboei blijkt te zijn voor de ontwortelde Electra.

Het zesde deel van De Zeven Zussen- reeks. Als ik eerlijk ben, zat ik hierom niet te springen. Electra is mijn minst favoriete zus, en ook nadat ik Zon gelezen heb is daar geen verandering in gekomen. Ze ligt mij gewoon niet als persoon. De hedendaagse tijdlijn viel me dus wat tegen, maar de tijdlijn van Electra's verleden maakte heel wat goed. Lucinda Riley schreef wederom een prachtige historie, deze keer over de jongste zus. Ze nam je mee naar het verre Kenia. Op beeldende, vlotte en aangename manier kon ze mij met dit historische verhaal wel heel erg boeien. Twee uitersten dus in Zon, maar hé, nog twee delen te gaan. Ik benieuwd wat De Zeven Zussen nog meer te wachten staat!

Specificaties

Uitgever: Xander Uitgevers

Prijs: Paperback €24,99 E-book €11,99 Luisterboek €18,99 Luxe-editie €29,99 Tweedehandsgelukje €4,00

Publicatiedatum: 13 februari 2020

Aantal pagina's: 736

ISBN: 9789401611039