Wie adverteert een moord?- Agatha Christie

04-01-2024

Detective

Er zal een moord worden gepleegd op vrijdag 29 oktober, 's avonds om halfzeven, Little Paddocks. Vrienden, accepteer alsjeblieft deze enige kennisgeving.

Wanneer in de dorpskrant van de kleine Engelse gemeenschap Chipping Cleghorn een advertentie een moord aankondigt, wordt de nieuwsgierigheid van elke bewoner aangewakkerd en besluiten ze een kijkje te gaan nemen op het gegeven adres. Als iedereen verzameld heeft in Little Paddocks en de klok half zeven slaat, valt plots het licht uit. In spanning wacht iedereen af wat er te gebeuren staat. Maar al snel blijkt dat hier allesbehalve een spelletje wordt gespeeld. Wat gebeurde er in die ettelijke minuten in het duister? En zal Miss Marple erin slagen om het mysterie te ontrafelen?

Ik las Wie adverteert een moord? voor de Christiechallenge van Uitgeverij Rainbow. Ik deed voor het eerst mee met deze challenge, en heb er erg van genoten om samen met andere lezers op zoek te gaan naar de moordenaar. Maar die moordenaar vinden, dat was een ander paar mouwen.

Door de vele personages was ik af en toe in de war. Soms worden ze bij hun voornaam genoemd, soms bij hun achternaam en soms hebben ze nog een koosnaampje. Af en toe wat veel om te bevatten, maar daar kwam de flyer (waar de personages op vermeld staan) die bij deze challenge hoorde wel van pas.

Het verhaal verliep vlotjes, grappig en erg verrassend. De eigenlijke moordenaar had ik in de verste verte niet verdacht en dat wil alleen maar zeggen dat het verhaal heel goed in elkaar zat (of dat ik hier echt héél slecht in ben!).

Onze detective van dienst, Miss Marple is een personage dat ik zeker kan smaken. Bescheiden, vastberaden en inventief. Een oudje om bewondering voor te hebben.

De moordenaar vinden ging dan misschien niet van een leien dakje, maar ik heb wel erg genoten. Volgend jaar ben ik weer van de partij!

Specificaties

Uitgever: Uitgeverij Rainbow

Prijs: Gebonden €15,00

Publicatiedatum: 13 december 2023

Aantal pagina's: 304

ISBN: 9789041715555