Vervloekt- Marissa Meyer

23-01-2023

Fantasy

Deel twee van de Verguld- duologie

SPOILER ALLERT!

Heb je het eerste deel nog niet gelezen en wil je de geheimen van Adalheid nog even bewaren? Wees dan alert, want deze recensie geeft spoilers over het eerste deel weg.


Nadat Serilda gedwongen werd om met de Erlkönig te trouwen om zo de zielen van vijf kinderen te redden, werd ze vervloekt en dus gebonden aan het kasteel. Het toneeltje dat Serilda moet opvoeren voor de duisteren, als lieftallige echtgenote van de Erlkönig gaat haar allesbehalve goed af. Ze vertikt het om gehoorzaam te zijn en geniet ervan om het de Erlkönig zo moeilijk mogelijk te maken. Samen met Gold beraamt ze een plan. Maar de tijd dringt en de obstakels lijken onoverkoombaar. Zullen ze de Erlkönig tijdig kunnen tegenhouden en zo de levens van iedereen buiten de sluier kunnen redden? Of blijven ze voor eeuwig vervloekt achter in de klauwen van de Erlkönig?

Wat was ik blij dat ik Vervloekt al in mijn boekenkast had staan toen ik de laatste pagina van Verguld omsloeg. Maanden moeten wachten na zulke cliffhanger was mij echt teveel geweest.

Ook dit tweede deel van de Verguld- duologie ziet er weer prachtig uit, een echte parel om in te lezen.

Ondanks ik het tweede deel van de Verguld- duologie onmiddellijk na deel één gelezen heb, was ik geen moment verveeld. Marissa Meyer slaagt erin om het ganse verhaal de spanning en het mysterie te behouden. Wederom was Vervloekt nagelbijtend spannend, meeslepend, verrassend, gruwelijk en magisch. Ik heb meermaals op het tipje van de zetel gezeten en kreten geslaakt van verbazing. Ook mijn slaap moest voor Vervloekt wijken. Het nachtje doordoen om de geheimen van Vervloekt te ontdekken was het meer dan waard. Top, geweldig, fantastisch...Dankjewel Marissa Meyer!


Specificaties

Uitgever: BlossomBooks

Prijs: Hardcover €25,99 E-book €12,99

Publicatiedatum: 9 december 2022

Aantal pagina's: 592

ISBN: 9789463493970