Soko- Marc de Bel

13-03-2023

Met illustraties van Arnold Hovart

Soko verteld het verhaal van het kleine olifantje Soko. Wanneer hij aan het plonsen is in de vijver schrikt hij van een luide knal. Onmiddellijk rent Soko uit het water op weg naar zijn mama. Maar die is nergens meer te vinden. Soko wordt eerst erg verdrietig, maar dan ook weer heel boos. Gelukkig zijn er zijn nieuwe vrienden om zijn pijn mee te delen.

Fee (10): Ik vond het leuk dat er veel gevoelens in zaten en dat de schrijver goed heeft nagedacht over het boek. Een fijn verhaal, maar ik vraag me wel af waar Soko's mama is. Het boek is belangrijk omdat Soko's vrienden het helpen oplossen en hem troosten.

Riv (8): Ik vond het verhaal heel leuk als de mama nog niet weg was. Daarna vond ik het wel eng als Soko zo boos werd. Maar goed dat hij eventjes is gaan zitten om tot rust te komen en zijn vrienden er waren om hem te troosten.

Lot (5): Ik vond de blaadjes met de mama mooi, en de vijver en die op de steen. Van de andere blaadjes werd ik verdrietig. Als Soko zo boos werd, vond ik de tekening wel wat eng.

In samenwerking met Warme William schreef Marc de Bel dit fijne boekje. Met Soko wil men vooral jonge kinderen bereiken. Het prachtig, pakkende verhaal toont kinderen hoe het voelt om je kwetsbaarheid te delen met een vertrouwenspersoon. Het belang van vriendschap, luisteren en praten over gevoelens worden hierbij duidelijk naar voor gebracht. Aangevuld met prachtige illustraties van Arnold Hovart is dit een boekje dat thuishoort in elke klas en voorgelezen hoort te worden aan elk kinderbed.


Specificaties

Uitgever: Houtekiet

Prijs: € 15,99

Publicatiedatum: 22 februari 2023

Aantal pagina's: 40

ISBN: 9789089245915

Met dank aan Uitgeverij Houtekiet voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.