Rosies reizende theewinkel- Rebecca Raisin

08-01-2024

Roman

Niet spontaan genoeg? Koude kikker? Oude vrijster? Hetzelfde als mijn vader?
Dat zullen we nog weleens zien.

De 32-jarige Rosie heeft het helemaal voor elkaar, een mooie job als sous-chef, een echtgenoot en een ganse toekomst tot in de puntjes voorbereid. Maar als Rosies man haar op haar verjaardag de bons geeft, omwille van haar voorspelbaarheid en gebrek aan spontaniteit breekt er wat bij Rosie. Met veel verdriet en woede vult ze een glas wijn, en nog eentje, en nog eentje…Als ze in de ochtend wakker wordt met een flinke kater staat er een vreemde man voor haar deur. Met een knalroze busje. Het busje dat Rosie die nacht in een dronken bui kocht.

Het is het begin van een uitdaging, een sprong in het diepe. Rosie geeft haar baan op en besluit haar passie voor thee te volgen en van de roze bus een reizende theewinkel te maken. Zal het haar lukken om van haar theewinkeltje een succes te maken? En is Rosie wel gemaakt voor dit nomadenbestaan?

Deze cover is toch gewoonweg te schattig?! Hij geeft ook perfect het gevoel van het ganse verhaal weer, alleen het busje Poppy, daar lijkt mij iets niet te kloppen. Hoe in het roze busje op de cover, een bed, een douche en een keukentje past is mij een raadsel. Ik stel mij er toch wat anders bij voor.

Maar hé, nu ben ik aan het muggenziften!

Het verhaal over Rosie leest erg vlot en is een echte pageturner. Hoofdpersonage Rosie is erg onzeker, maar haar reis naar een zelfstandige, zelfzekere vrouw werd mooi neergeschreven in Rosies reizende theewinkel. Op beeldende en grappige manier neemt Rebecca Raisin je mee in het nomadenleven. Een leven met knappe mannen, maar ook met heel lieve vriendinnen, die toevallig enorm van boeken houden. De passie van boekenwurmen voor hun boeken wordt ook hier mooi weergegeven.

Erg genoten van dit hartverwarmende, liefdevolle en schattige verhaal over een knalroze busje en de durf om levensveranderende keuzes te maken.

Voor lezers van Jenny Colgan en Manuelle Inusa.

Ik voel me een beetje als Alice in Wonderland. Ik ben in het konijnenhol gevallen en in deze vreemde nieuwe wereld beland, en moet nu leren hoe ik hier moet leven.

Specificaties

Uitgever: HarperCollins

Prijs: Paperback €19,99 E-book €7,99

Publicatiedatum: 12 juli 2023

Aantal pagina's: 288

ISBN: 9789402712971

Met dank aan Uitgeverij HarperCollins voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.