Parel- Lucinda Riley

03-05-2023

Roman

Deel vier in De zeven zussen- reeks

Cece is na de dood van Pa Salt zichzelf helemaal kwijtgeraakt. Naast het overlijden van Pa Salt is ook haar zus Star, die haast een lichaamsdeel van Cece was, haar eigen leven begonnen. Cece voelt zich alleen en onzeker. Ze besluit Londen te verlaten en op zoek te gaan naar haar verleden. De aanwijzingen die Pa Salt haar achterliet zijn echter maar beperkt. Cece moet het stellen met een zwart-wit foto en de naam van een vrouw die lang geleden in Australië leefde. Ze besluit voor ze naar Australië gaat, nog even langs Thailand te reizen om tot rust te komen. Daar ontmoet ze een mysterieuze man waarbij ze kan herademen. Maar wanneer ze verder reist naar Australië zal ze geconfronteerd worden met het harde verleden van haar afkomst.

Parel is het vierde deel van De zeven zussen serie. Voorheen was Schaduw mijn favoriet uit de reeds gelezen delen, maar na Parel moet ik mijn mening herzien.

Net zoals in de vorige delen, is het verhaal onderverdeeld in heden en verleden. Voor het eerst boeide ook het heden in het verhaal mij echt. Ik genoot van de incidenten waaraan Cece werd blootgesteld en kon me een goed beeld vormen van haar mysterieuze man, die mij trouwens enorm aan Jason Mamoa deed denken. Daar kan je alleen maar van houden, toch?

Ook het verleden van Cece kon mij erg charmeren. De geschiedenis van de Aboriginals en Australië werd door Lucinda Riley mooi neergezet en zorgde voor de tragiek in het verhaal van Cece.

Parel is absoluut mijn nieuwe favoriet in de reeks. Lucinda Riley pakte mij in met haar meeslepende schrijfstijl en zorgde voor een mooi verhaal over de zoektocht naar jezelf.

Specificaties

Uitgever: Xander Uitgevers

Prijs: Hardcover €24,99 Paperback €22,99 E-book €11,99 Luisterboek €18,99 Tweedehandsgelukje €4,50

Publicatiedatum: 28 augustus 2018

Aantal pagina's: 592

ISBN: 9789401609326