One true loves- Taylor Jenkins Reid

19-02-2024

Roman

Emma en Jesse. Voor altijd.
Driehonderdvierenzestig dagen later was hij weg.

Wanneer Emma Blair met haar jeugdliefde Jesse trouwt, kan haar geluk niet op. Ze maken elkaars diepste dromen waar en reizen samen de wereld rond. Maar als Jesse vermist raakt bij een helikopter ongeluk en de maanden blijven verstrijken, kan Emma alleen maar aanvaarden dat Jesse dood is. Verslagen, gebroken en met een hart vol verdriet keert Emma terug naar haar thuisstadje.

Langzaamaan weet Emma een nieuw leven op te bouwen. Ze gaat werken in de boekhandel van haar ouders en weet haar verdriet om Jesse op de achtergrond te houden. Als Emma op een dag een oude vriend tegenkomt, lijkt haar kans op geluk niet meer zo onmogelijk. Ze wordt verliefd. Maar wanneer eindelijk alles op zijn pootjes terecht lijkt te komen, krijgt ze een telefoontje van Jesse…

De goede dingen wachten niet tot je er klaar voor bent. Soms komen ze vlak daarvoor al, wanneer je er bijna bent.

Deze editie van One true loves is zo mooi! Fleurig en warm, en laat het net die warmte zijn waar het verhaal van overloopt.

Na het eerste hoofdstuk gelezen te hebben was ik al helemaal verkocht. Hoe Taylor Jenkins Reid mij al na een dikke 7 pagina's omver geblazen heeft, is mij nog steeds een raadsel, en toch hield dat gevoel mij het ganse verhaal vast.

Het verhaal werd ingedeeld in de periode voor het ongeval, toen Emma nog gelukkig was met Jesse, de rouwperiode na het ongeval en de tijd wanneer Emma terug verliefd durft te worden op Sam.

Ook al is de liefde tussen Jesse en Emma echt meant to be, toch neigde ik eerder naar Sam als persoon. Tegelijkertijd is Emma ook een pracht van een hoofdpersonage, dapper, puur en liefdevol.

One true loves is een echte pageturner en onmogelijk om weg te leggen. Op beeldende manier werd ik meegesleept doorheen aangrijpende en hartverscheurende paragrafen die me tot tranen toe roerden, humoristische uitspraken en liefdevolle, hartverwarmende verwoordingen. Dit alles doorspekt met mooie quotes en levenslessen maakt van One true loves een waar pareltje.

One true loves is een prachtig verhaal over liefde, afscheid, aanvaarding, geloven, dromen en durven. Een verhaal dat liefde en verdriet verweeft tot een krachtig geheel.

Hoe kan ik nu al die tijd zijn vergeten wie ik ben en van wie ik hou?

Specificaties

Uitgever: Ambo|Anthos

Prijs: Paperback €22,99 E-book €12,99 Luisterboek €13,99

Publicatiedatum: 30 januari 2024

Aantal pagina's: 336

ISBN: 9789026365614

Met dank aan Uitgeverij Ambo|Anthos voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.