Nooit meer - Colleen Hoover

05-12-2022

Roman

Deel 1 It ends with us- serie

Ik doe alsof ik zwem, terwijl ik in werkelijkheid alleen maar wat rond drijf. En amper mijn hoofd boven water kan houden.

Als Lily op een avond bij toeval Ryle voor het eerst ontmoet, voelt de band tussen hun onmiddellijk al bijzonder. Ook al zijn ze alletwee in een slecht humeur, toch lijken ze te kunnen praten alsof ze elkaar al veel langer kennen. Na hun eerst kennismaking scheiden hun wegen, maar telkens weer blijven ze elkaar tegenkomen. Lily wordt verliefd op Ryle en het lijkt wel het begin te zijn van een prachtige romance. Wanneer Lily haar eerste liefde Atlas tegen het lijf loopt, waar ze een bijzondere band mee heeft, reageert Ryle bijzonder jaloers. Ryle's verleden begint hem parten te spelen en wanneer dit kruist met het verleden van Lily, brengt dit Lily in een onmogelijke situatie. Zal hun relatie sterk genoeg zijn om het verleden te overwinnen?

Slechte mensen bestaan niet. We zijn allemaal alleen maar mensen die soms verkeerde dingen doen.

Eerder las ik alleen nog maar Verity van Colleen Hoover, erg goed, maar ik kon de hype die rond haar draait niet helemaal begrijpen. Na Nooit meer begrijp ik de hype beter dan ooit.

Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Lily, een sterke, slimme vrouw, die weet wat ze wil en ervoor gaat. Het hedendaagse verhaal van Lily wordt aangevuld met flashbacks door middel van dagboekfragmenten die meer vertellen over haar jeugdjaren en haar eerste liefde Atlas. Colleen Hoover heeft een beeldende, emotionele schrijfstijl met veel diepgang die je meesleept doorheen het verhaal en het onmogelijk maakt om het boek weg te leggen. De vele onverwachte plottwists, maakt dat je telkens weer verrast wordt en geen moment krijgt om je te vervelen.

Nooit meer is hard, heftig, aangrijpend en duwt je met de neus op de feiten. Anderzijds is het verhaal zo hartverwarmend en mooi dat de liefde ervan afstraalt. Een verhaal over respect, liefde, kracht en bovenal over Nooit meer.


Specificaties

Uitgever: Zomer & Keuning

Prijs: Paperback €12,99 E-book €9,99 Luisterboek €14,99 Tweedehandsgelukje €2

Publicatiedatum: 20 maart 2018

Aantal pagina's: 400

ISBN: 9789401916165