Niet te stoppen - Angie Thomas

04-01-2022

Young adult

Het verhaal

Bri is zestien en wil een van de grootste rappers ter wereld worden. En ze heeft wat te bewijzen, aangezien haar overleden vader een echte raplegende is. Maar dan wordt Bri's moeder ontslagen en wordt overleven haar prioriteit. Bri uit al haar frustraties in haar raps. Het is nu geen kwestie meer van willen: ze móét het maken!


Na The hate u give pakt Angie Thomas uit met een nieuw verhaal uit Garden Heights, Niet te stoppen.

Een jaar nadat Khalil door een politieagent vermoord werd, gaat het leven in Garden Heights verder. Dit keer gaat het verhaal over de 16- jarige Bri en haar grote droom om door te breken als rapster. Bri moet zich eerst door een hoop vooroordelen worstelen, haar vader was een gangsta rapper en werd vermoord toen Bri nog een klein meisje was, thuis is er amper eten op tafel en daarbovenop heeft Bri nog haar normale puberproblemen.

Angie Thomas had met THUG de toon gezet en mijn verwachtingen lagen dan ook heel hoog bij Niet te stoppen. En of Angie Thomas mijn verwachtingen inloste...Vanaf de allereerste pagina zat ik al helemaal in het verhaal en was ik niet meer te stoppen. Zo fijn om terug te komen in Garden Heights, een voor mij ondertussen vertrouwde buurt. De heerlijke onomwonden schrijfstijl van Angie Thomas maakt het verhaal zo herkenbaar van haar hand, dit te samen met de afwisselende rapteksten maakt het voor mij echt een eerlijk, realistisch verhaal. Ik kan alleen maar zeggen, I love it!

Doordat het aantal streams nog steeds stijgt en mijn klasgenoten uit hun dak gaan, begin ik te denken dat al die dingen waarover ik gedroomd heb, waarheid zouden kunnen worden. Ik zou het kunnen maken als rapper. Het is niet een of ander waanzinnig idee dat alleen in mijn hoofd bestaat. Het...Het kan.

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Onze koelkast en de keukenkastjes zijn zo goed als leeg. Nog een reden dat ik tante Pooh niet kan laten vallen. Zij zorgt er altijd voor dat we te eten hebben.

Trey doet melk in zijn koffie en roert. Hij heeft een net overhemd aan en een stropdas om. Hij heeft straks een sollicitatiegesprek. Pooh helpt ons met drugsgeld uit de brand. Er klopt geen ene reet van. Aan de ene kant heb je mijn broer, die alles goed probeert te doen, maar wat niks oplevert, en aan de andere kant heb je tante Pooh, die alles doet waarvan wij hebben geleerd dat het niet mag, en zij geeft ons eten als we dat nodig hebben.

Maar zo gaat dat dus. De drugsdealers in mijn buurt hebben het niet moeilijk. Alle andere mensen wel.


Specificaties

Uitgever: Rainbow

Prijs: Paperback €9,00 Paperback €21,99 E-book €9,99

Publicatiedatum: mei 2021

Aantal pagina's: 384

ISBN: 9789041714053