Nachtheksen- Bruno Buteneers

25-08-2023

Avonturenroman

'Geschifte vrouwen die alleen 's nachts vliegen. Ze zaaien dood en vernieling.'

België, 1937

De jonge Elza wordt al sinds het begin van haar huwelijk geslagen door haar echtgenoot alias 'de boeman'. Wanneer na de laatste afranseling de spreekwoordelijke druppel de emmer laat overlopen, vlucht ze weg. Op haar vlucht ontmoet ze Marie en Irene, twee vrouwen die net zoals Elsa op zoek zijn naar een veilige plek. Als ze bij toeval Henry –een voormalige geliefde van Irene- tegenkomen, krijgen ze een stevige uitdaging op hun bordje geschoven. Een testraket in Wewelsburg in Duitsland moet onklaar gemaakt worden. Een gevaarlijke missie met een hoge inzet. Zal het de drie vrouwen lukken om hun opdracht te laten slagen?

Ik kreeg van Burno Buteneers de vraag of ik zijn roman wilde lezen, uiteraard wilde ik dat! Toen Nachtheksen in mijn brievenbus viel was ik meteen aangenaam verrast met de prachtige cover. Die overigens helemaal past bij het verhaal.

Eens begonnen met de proloog werd ik al meteen geprikkeld om de rest van het verhaal te lezen. De vaak afwisselende perspectieven en verschillende personages zorgden soms voor wat verwarring. Ik had graag wat meer achtergrondinformatie over de personages gehad zodat ik ze makkelijker kon plaatsen in het verhaal.

Nachtheksen geeft je geen moment de tijd om je te vervelen. Gebeurtenissen volgen elkaar razendsnel op en ook het verhaal op zich gaat in een sneltempo. Bruno Buteneers verweefde fictie met historische feitjes dat zorgde voor een verhaal met onverwachte wendingen en de nodige spanning. Als ik zeg fictie, is het ook wel echt fictie. Sommige gebeurtenissen in het verhaal lagen wat mij betreft er net wat te dik op, waardoor ze onrealistisch voelden. Wat ik daardoor ook miste, was een nawoord met een toelichting over de feitelijke gebeurtenissen.

Nachtheksen is een fascinerend en spannend verhaal over de sterkte en kracht van drie dappere vrouwen die de handen in elkaar slaan om het gevecht te winnen tegen onrecht.

Specificaties

Uitgever: Dunfy

Prijs: Paperback €20,00 E-book €

Publicatiedatum: 2023

Aantal pagina's: 200

ISBN: 9789464770490

Met dank aan Bruno Buteneers voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.