Murdle

27-02-2024

Bloedstollende moordmysteries voor pientere puzzelaars

In Murdle neemt Deductive Logico je mee naar tal van moordscènes. Je wordt geconfronteerd met moeilijk op te lossen moorden, geheimzinnige daders, tal van intriges en de vreemdste moordwapens.

Voor een leek als ik, een stevige opdracht! Maar ook voor beginners, is er het nodige speurwerk voorzien.

De duidelijke inleiding zorgde ervoor dat ik al snel mee was met de manier waarop de moorden opgelost horen te worden. Eens deze grondig doorgelezen te hebben, was het tijd voor het echte werk. Ik begon (uiteraard) met de meest eenvoudige mysteries, maar zelfs bij deze moest ik mijn hersens stevig laten kraken.

Wanneer ik het echt eventjes niet meer wist, kon ik achteraan gaan spieken naar de tips, die per mysterie weergegeven worden. Soms hielp die tip me verder, soms niet. Dan ging ik maar kijken bij de oplossingen 😊 Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar vaak zag ik dan wel de link en ging de volgende puzzel weer wat vlotter.

Murdle is een heel leuk puzzelboek om alleen of samen te doen. Eventjes goed je hersens te laten kraken (of je mayonaise laten werken zoals mijn vijfjarige zou zeggen) om dan toch best wel trots de moordenaar bekend te kunnen maken.

Ik mag dan niet de beste speurneus uit de buurt zijn, maar toch vind ik speuren erg leuk! Een echt aanradertje voor de puzzelaars onder ons, deze Murdle!

Specificaties

Uitgever: Lannoo

Prijs: Paperback €17,99

Publicatiedatum: 5 september 2023

Aantal pagina's: 280

ISBN: 9789401492683

Met dank aan Uitgeverij Lannoo voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.