Morgen zal het beter gaan - Tatiana de Rosnay

12-12-2022
Roman

Wanneer Candice getuige is van een ongeluk waarbij een oudere vrouw zwaargewond raakt, verandert haar leven. Candice kan zich moeilijk losmaken van Dominique, de gewonde vrouw. De eenzaamheid van Dominique raakt Candice zo erg, dat ze besluit voor Dominique te zorgen. Al snel ontstaat er krachtige band tussen de twee vrouwen, gesmeed door geheimen van de bekende schrijver Émile Zola. Maar niet iedereen vind de band tussen de twee vrouwen even prettig. Buitenstaanders verwijten Candice dat Dominique zich te erg opdringt in Candices privéleven. Tegelijkertijd ontdekt Candice dat haar vader jarenlang een dubbelleven heeft geleidt en meerdere vrouwen heeft liefgehad. Wanneer de spanningen steeds hoger oplopen en de drama's zich opstapelen, wordt het voor Candice steeds moeilijker om haar geheim dat ze al decennialang verbergt te blijven verstoppen.

Tatiana de Rosnay is een geweldige schrijfster, met prachtige verhalen, al bleef ik met Morgen zal het beter gaan wat op mijn honger zitten.

Het verhaal kwam wat traag op gang en bleef ook wat oppervlakkiger dan ik van Tatiana de Rosnay gewend ben.

Wel genoot ik heel erg van haar bekende vlotte schrijfstijl, boordevol metaforen en rijkelijk, gedetailleerde beschrijvingen. De historiek die Tatiana de Rosnay in Morgen zal het beter gaan verweven heeft, kon mij heel erg bekoren. Geschiedenis blijft echt wel één van haar sterkste punten, waar ze naar mijn mening, ook het meeste gevoel in kwijt kan.

Ondanks dat het voor mij geen typerend verhaal van Tatiana de Rosnay bleek te zijn, heb ik toch wel genoten en heb ik gretig de geschiedenis van Émile Zola tot mij genomen.


Specificaties

Uitgever: Ambo|Anthos

Prijs: Paperback €22,99 E-book €12,99 Luisterboek €13,99

Publicatiedatum: 28 oktober 2022

Aantal pagina's: 304

ISBN: 9789026361593

Met dank aan Uitgeverij Ambo|Anthos voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.