Marina - Carlos Ruiz Zafón

15-06-2022

Roman

Young adult

Barcelona mei 1980

De 15-jarige Oscar komt door een toevalligheid op het pad van Marina, een schoonheid die samen met haar vader in een prachtig pand in de stad woont. Wanneer ze samen het geheime oude kerkhof van Barcelona bezoeken, en daar een geheimzinnige gesluierde vrouw opmerken, is hun nieuwsgierigheid gewekt. Ze besluiten de vrouw te volgen. Hier begint hun tocht op zoek naar een duister geheim, het duistere geheim van de zwarte vlinder.

Carlos Ruiz Zafón deed het weer. Hij schreef een verhaal waarvan je niet anders kan dan houden. Na het eerste hoofdstuk laat hij je al verlangen naar meer, maar hij geeft zijn verhaal maar in mondjesmaat prijs waardoor je als een hongerige lezer vastgepind blijft op het boek. Ik ben verliefd op zijn eeuwige poëtische schrijfstijl, waardoor hij slechts met één zin je hart weet mee te nemen naar de straten van Barcelona.

Marina laat je zweten, nagelbijten en soms zelfs je ogen dichtknijpen. Spannend, onvoorspelbaar, eng en met momenten zelfs macaber, maar zo helemaal Carlos Ruiz Zafón.


Deze paragraaf wilde ik graag met jullie delen

Marina zei me eens dat we ons alleen herinneren wat nooit is gebeurd. Er zou een eeuwigheid voorbijgaan voor ik die woorden begreep. Maar het is beter dat ik begin bij het begin, wat in dit geval het einde is.


Specificaties

Uitgever: Signatuur

Prijs: Paperback €10,99 E-book €7,99 Luisterboek €9,99

Publicatiedatum: augustus 2015

Aantal pagina's: 240

ISBN: 9789056725976