Liefde & geluk- Jenna Evans Welch

12-06-2021

Feelgood roman

Het verhaal

Kan een roadtrip door Ierland haar gebroken hart helen? Addie heeft iets ongelooflijk stoms gedaan. Nu is ze diep ongelukkig, en ze is bang dat haar hele toekomst in puin ligt. Wat niet helpt is dat ze ook nog voortdurend ruzie met haar broer Ian heeft, die wil dat ze alles opbiecht aan hun ouders. Ze hoopt dat de over-de-top-bruiloft van haar tante in Ierland haar kan afleiden, maar dan gooit Ian al hun vakantieplannen overhoop, en voor Addie weet wat haar overkomt, zit ze in een piepkleine auto samen met Ian en zijn Ierse vriend Rowan, die ze met iedere afgelegde kilometer leuker begint te vinden. Wat volgt is een wilde roadtrip door het sprookjesachtige Ierland, met als enige houvast de reisgids Ierland voor mensen met liefdesverdriet.


De cover is fijn gelijklopend met het vorige boek, een klavertje vier, tevens het symbool van Ierland waar het verhaal zich afspeelt.

'Liefde & geluk' is een mooi vervolg op 'Liefde & gelato' van Jenna Welch die ik eerder al las. De verhaallijn loopt mooi door, de meeste personages bleven hetzelfde. Haar onomwonden schrijfstijl die ik in haar vorige boek al zo fijn vond, zorgt er hier weer voor dat ze een echte feelgood roman creëerde.

'Een goede vriend is als een klavertjevier. Je vindt ze zelden, maar ze brengen geluk.'

Jenna schreef weer een echte pageturner, deze keer waande ik mij in Ierland, het smaragdgroene eiland. Het eiland waar Addie samen met haar broer Ian hun goede relatie van weleer probeert te herstellen. Maar als Ian ervandoor wil gaan zonder Addie, is het hek van de dam. Addie besluit mee te gaan op roadtrip met Ian en zijn vriend Rowan om ze in de gaten te houden. Dit komt de broer- zus relatie natuurlijk niet ten goede, evenals de geheimen die ze voor elkaar bewaren. Er ontstaan constante woordenwisselingen waarbij hun vriend Rowan telkens probeert om tussenbeide te komen.

Maar naarmate de trip vordert en ze meer op elkaar aangewezen zijn, verandert er iets. De reisgids 'Ierland voor mensen met liefdesverdriet' helpt hun terug naar de essentie van de liefde voor elkaar.

Geen zin in een ingewikkeld boek, maar wel een verhaal waar je instant gelukkig van wordt, dan is deze een toppertje om te lezen!

'Queen Maeve!' riep Rowan.

Mijn favoriete stukje

Wanneer Addie en Rowan aankomen op Slea Head.

Ik liep naar de rand, de wind sloeg uitdagend tegen mijn lichaam. 'Voorzichtig,' zei Rowan. Ik spreidde mijn armen uit en voelde dat de wind me tegelijkertijd aanviel en ondersteunde. Rowan grinnikte en deed me toen na. Daar stonden we dan, twee grote T's. Met volle kracht sloeg de regen tegen ons aan.

Met zijn vingertoppen raakte hij de mijne aan. Zijn brillenglazen zaten vol spetters. 'Ik heb het gevoel dat we moeten schreeuwen.'

'Wat dan?'

'Wat dan ook.' Hij ademde diep in en brulde: 'Hallooooo!'

'Hallooooo!' echode ik. Mijn stem scheerde over het water en overlapte die van Rowan. Ik voelde me levend, sterk en dapper. Zo wilde ik me al heel lang voelen.


Specificaties

Uitgever: Harper Collins

Prijs: Paperback €15,00 Ebook €4,99 Tweedehands gekocht voor €10,00

Publicatiedatum: 25 september 2018

Aantal pagina's: 320

ISBN: 9789402702293