It starts with us - Colleen Hoover

12-12-2022

Roman

Deel twee van de Us- serie

Het verhaal van Lily en Atlas gaat verder.

Lily vindt het na al die tijd nog steeds moeilijk om haar dochtertje Emmy bij haar ex Ryle te laten. Het vertrouwen is helemaal weg, en de angst waar Lily mee worstelt beslaat nog steeds een groot deel van haar leven. Wanneer ze Atlas tegen het lijf loopt, lijkt alles op zijn plaats te vallen. In zijn armen voelt ze zich veilig en vertrouwt. Maar wat haar het meeste afschrikt aan een relatie met haar eerste liefde Atlas, is de reactie van Ryle. Als Lily en Atlas rustig aan elkaars liefde proberen te herontdekken, gebeuren er bijna elke nacht vernielingen aan Atlas zijn restaurants. Wie zit er achter deze vernielingen en inbraken? En is de liefde tussen Lily en Atlas sterk genoeg om op te komen tegen de bemoeizuchtige Ryle?

Allereerst, de bedrukking van de Nederlandse editie op de cover vind ik echt afschuwelijk! Daar had voor één keer een sticker in de plaats gemogen. Al vind ik stickers ook best verschrikkelijk, maar die kan je op zijn minst verwijderen.

Ik vond het eerste deel Nooit meer, prachtig en was dan ook erg benieuwd naar het vervolg. Één ding was zeker, Colleen Hoover had de lat voor zichzelf al erg hoog gelegd. Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Lily en Atlas. Je krijgt op deze manier een goed beeld van waar ze staan in hun relatie en voelt je meer betrokken. Ook deze keer slaagt Colleen Hoover erin om het verhaal vlot, beeldend en liefdevol neer te pennen, toch vind ik dat dit tweede deel wat teniet doet aan het eerste deel van de Us-serie. Er komen redelijk wat herhalingen terug van het eerste boek, waardoor het soms wat aanvoelt als bladvulling. Voor mij had er niet perse een tweede deel hoeven te verschijnen en was ik liever blijven hangen in het mysterieuze einde van deel één.

Ondanks enkele minpuntjes, heb ik uiteraard echt wel genoten van het liefdesverhaal van Atlas en Lily. Ze tonen je hoe belangrijk het is om liefde te omarmen wanneer angst je achtervolgt en steeds te vechten voor je eigenwaarde.



Specificaties

Uitgever: Zomer & Keuning

Prijs: Paperback €18,00 E-book €10,99 Luisterboek €16,99

Publicatiedatum: 18 oktober 2022

Aantal pagina's: 384

ISBN: 9789020550818

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.