Het oude huis - Sarah McCoy

10-05-2022

Historische roman

'Het is niet veilig in het Zuiden. Voor zwart noch blank, vrije noch slaaf. Kind van John Brown noch wie ook.'

West- Virginia 1859

De Amerikaanse Burgeroorlog ligt op de loer. De familie Brown kan door het talent van hun dochter Sarah vele slaven helpen om te ontsnappen aan de heikele situatie. Sarah kan immers prachtige landkaarten tekenen die de slaven helpen om de weg te vinden naar betere oorden. Maar dit is natuurlijk niet zonder risico's. Wanneer ze dan ook nog eens verliefd wordt in deze verschrikkelijke tijd maakt haar hart overuren.


West- Virginia 2010

Jack en Eden verhuizen naar een prachtig oud huis in New Charlestown. Hun relatie wankelt op zijn grondvesten nadat ze al jaren proberen tevergeefs zwanger te raken. Dit huis moet zorgen voor een nieuwe start. Maar wanneer Eden een oud porseleinen poppenhoofd vindt in de voorraadkelder, start ze samen met haar buurmeisje Cleo een zoektocht naar het verleden van het huis. Maar bovenal een zoektocht naar geluk.

Sarah McCoys vorige boek De bakkersdochter heeft mij enorm verwend, waardoor ik na het lezen van Het oude huis wat teleurgesteld ben. Ik vond het moeilijk om mij te verplaatsen in de personages waardoor het verhaal ook moeilijker was om aan te voelen. Het was zeker geen slecht boek, maar ik miste wel diepgang en spanning. Het verhaal modderde wat aan zonder twist of verrassingen. Maar ik geef Sarah McCoy zeker en vast niet op, misschien weet ze mij nog te overhalen met één van haar andere boeken?


Deze paragraaf wilde ik graag met jullie delen

De Hills en de Fishers deelden het geheim van haar vader - wat nu ook haar geheim was - en Sarah had gezien hoe geheimen mensen nog hechter met elkaar verbonden dan bloed, liefde of geloof. Haar vaders Geheime Comité van Zes waren mannen die boven anderen uitstegen. Mannen voor wie hij bereid was geweest zijn gezin in de steek te laten. Mannen voor wie hij bereid was te hangen.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €7,50 E-book €5,99 Tweedehandsgelukje €5,00

Publicatiedatum: 10 januari 2018

Aantal pagina's: 352

ISBN: 9789022572450