Het mirakel van Mirabel- Marc de Bel

23-10-2023

Kinderboek

Voorlezen vanaf 4 jaar

 Zelf lezen vanaf 7 jaar

Met tekeningen van Frieda Van Raevels

Als Mirabel de liedseltjes in haar kop of muziek hoort, dan kan ze echt niet stil blijven zitten. Die blije danskriebels in haar hoefjes zijn gewoon sterker dan zij zelf. Dan voelt ze zich heerlijk vrij en wie ze echt is: Mirabel, het feestvarkentje.

Mirabel is al van bij haar geboorte een heel bijzonder biggetje. Ze zegt de dingen andersom, houdt van dagdromen, hoort liedseltjes in haar kop en is gek van dansen! Samen met haar andere vrienden op de boerderij zijn ze één grote familie. Alleen die boze hond Wolf lijkt Mirabels bijzonderheden maar niks te vinden.

Wanneer op een dag een grote feesttent met een podium op het boerderij erf verschijnt, beginnen Mirabels hoefjes onmiddellijk blij te dansen. Maar het Zomerzonnewendefeest lijkt allesbehalve een feest voor biggetjes te zijn…tenzij je de barrekju meetelt natuurlijk. Zal er dan toch een onverwachts mirakel plaatsvinden voor Mirabel?

Marc de Bel, een heus fenomeen in Vlaanderen. Nog steeds na al die jaren. Ik groeide zelf op met boeken van Marc de Bel, en nu groeien mijn kinderen op met boeken van Marc de Bel. Heerlijk toch?!

Mirabel is zelf te lezen vanaf 7 jaar. De levende letters die je doorheen de tekst terugvindt, geven het verhaal extra dimensie en gevoel. De enkele 'moeilijkere woorden' die voorkomen in het verhaal worden telkens in de voetnoten kort en duidelijk bijgelicht.

Mirabel is een prachtig geïllustreerd verhaal over geloof en vriendschap. Een verhaal over een bijzonder biggetje dat vecht voor haar eigenheid en dromen.

Fee (9): Ik vond het verhaal echt leuk. In het begin dacht ik stom, maar ik moest nog lezen. Het werd steeds leuker en leuker en het is echt spannend. Ik hoop dat er snel een deel twee komt.

Specificaties

Uitgever: Houtekiet

Prijs: Hardback €19,99

Publicatiedatum: 30 mei 2023

Aantal pagina's: 90

ISBN: 9789052400990

Met dank aan Uitgeverij Houtekiet voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.