Het middernachtspaleis - Carlos Ruiz Zafón

03-05-2022

Young adult

Calcutta 1932

Ben, 16 jaar, staat op het punt om het weeshuis waar hij opgroeide te verlaten. Hij besluit om nog één keer met het Chowbar genootschap samen te komen op hun ontmoetingsplek in het middernachtspaleis. Tot er opeens een meisje opduikt, Sheere. Sheere trekt al gauw de aandacht van de jongens en wordt door een verhaal dat ze nog nooit aan iemand vertelde toegelaten tot het genootschap. Sheeres verhaal zorgt voor een heuse zoektocht, waardoor Ben en Sheere meer ontdekken dan hun lief is.

Wat heb ik genoten van deze young adult van Carlos Ruiz Zafón. Hij weet mij met zijn boeiende, poëtische verhalen telkens weer te verrassen, zo ook met Het middernachtspaleis. Door zijn fantastische beeldende schrijfstijl is het zo makkelijk om je te verliezen in het verhaal, je wordt als vanzelf meegesleept in de krochten van Calcutta. Hij weet de spanning vanaf de eerste pagina's al op te bouwen, die een climax bereikt op het einde van het verhaal. Het middernachtspaleis zit boordevol magische, bovennatuurlijke elementen, die op hun beurt zorgen voor een spannend geheel. Ik las het boek in één trek uit, onmogelijk om te stoppen, met als gevolg dat de nachtmerrie van Calcutta mij ook wel enkele nachten achtervolgende in mijn slaap...Maar dat kan alleen maar betekenen dat het boek onder mijn huid gekropen is.

Door Het middernachtspaleis werd nogmaals bevestigd waarom Carlos Ruiz Zafón mijn favoriete schrijver is.


Specificaties

Uitgever: Uitgeverij Signatuur

Prijs: Paperback €10,99 E-book €7,99 Luisterboek €9,99

Publicatiedatum: 29 januari 2018

Aantal pagina's: 264

ISBN: 9789056725958