Het licht van Luna Park- Addison Armstrong

16-01-2023

Historische roman

Ik heb eerder baby's zien sterven. Ik heb doodgeborenen ter wereld geholpen en harten van zuigelingen zien stoppen voordat de placenta er was. Doet het altijd pijn? Elke keer. Maar die baby's zijn gestorven omdat we hen niet konden redden. Niet omdat we besloten het niet te proberen.

1926, New York

Verpleegster Althea Anderson vangt geruchten op van een dokter op Coney Island die te vroeg geboren baby's kan laten overleven in couveuses. Een methode, die na zoveel baby's te zien sterven, haar als muziek in de oren klinkt. Maar wanneer ze deze methode aanbrengt bij haar overste, wordt ze al snel afgewimpeld. Baby's die sterven, ondergaan de wil van God. Maar wanneer de zoveelste baby te vroeg wordt geboren en ten dode opgeschreven staat, besluit Althea het heft in eigen handen te nemen.

1950, Poughkeepsie

Stella Wrights leven lijkt één grote puinhoop. Ze mist haar moeder die onlangs overleden is, haar werk als lerares wordt haar onmogelijk gemaakt en haar huwelijk lijkt op losse schroeven te staan. Wanneer ze tijdens het leegruimen van haar moeders huis op vreemde brieven stuit, is dit slechts het begin van de onthulling van allerlei verborgen geheimen.


Ik las eerder al De oorlogsbibliotheek van Addison Armstrong, die kon mij zo bekoren, dat ik uiteraard niet anders kon dan haar debuut Het licht van Luna Park ook te lezen.

Addison Armstrong baseerde zich voor Het licht van Luna Park op ware gebeurtenissen in de geschiedenis. Hier rond weefde ze een prachtig, beklijvend verhaal dat mij niet snel zal loslaten.

Addison weet als geen ander hoe emoties over te brengen, waardoor ik na het eerste hoofdstuk al naar adem moest happen. Ze neemt je mee in het verhaal van twee prachtige personages, Althea en Stella. De pijn en twijfels van de twee vrouwen voel je tot in het topje van je tenen.

Emotioneel, hard, ontroerend, schrijnend maar anderzijds ook hartverwarmend en liefdevol, Het licht van Luna Park heeft het allemaal. Een verhaal dat me Addison Armstrong met gemak laat thuishoren op mijn lijstje van favoriete auteurs.


Specificaties

Uitgever: The House of Books

Prijs: Paperback €23,99 E-book €9,99

Publicatiedatum: 20 augustus 2021

Aantal pagina's: 304

ISBN: 9789044362046