Het Gouden Rijk- S.A. Chakraborty

22-05-2023

Fantasy

Daevabad #3

Hongersnood, paniek, dood en verderf. Allemaal omdat wij besloten hebben om hierheen te komen.

Daevabad is na een brute veldslag overgeleverd aan Manizheh en Dara. De magie is tezamen met het leven van vele Daeva's verdwenen uit de stad. Alleen Dara lijkt nog magie te hebben. Hij bevindt zich echter in een lastige situatie. De plannen van Manizheh voor Daevabad lijken allesbehalve rooskleurig voor de overgebleven inwoners, maar heeft Dara wel de kracht om in te gaan tegen de krachtige Nahid?

Nahri vluchtte op het nippertje weg met Ali, van de oorlog in Daevabad. Eenmaal aangekomen in Caïro zoekt Nahri haar oude, vertrouwde leventje weer op. Alles lijkt zo vredevol in de mensenwereld. Maar Daevabad laat Nahri niet los. Kan ze haar achtergebleven volk de rug toe keren? Vastbesloten om Daevabad te bevrijden, gaan Ali en Nahri op weg naar een hel die ze niet voor mogelijk hielden.

Ik denk dat iedereen wel uitkeek naar dit derde deel van de Daevabad- trilogie. Ik alleszins wel.

Dit derde deel, is net zoals de vorige twee delen wat trager in opbouw. Ik had een tweehonderdtal pagina's nodig om helemaal meegenomen te worden in het verhaal. Helemaal niet erg, want die pagina's had ik ook wel nodig om mijn geheugen over het vorige boek op te frissen. Je hebt telkens best wel veel informatie te verwerken over het verhaal. Eens voorbij de opbouw, leest het verhaal veel vlotter en aangenamer. S.A. Chakraborty's beeldende schrijfwijze brengt je naar Daevabad en laat je de intriges, magie en romantiek mee ervaren. Het ganse verhaal werd ik getriggerd over wie nu dit laatste gevecht zou winnen. En naarmate ik dan dichter bij het einde kwam, ging ik steeds verder en verder op het puntje van mijn stoel zitten. Mijn God, wat was dit spannend! Onverwachte wendingen, plottwisten, verrassingen…S.A. Charkaborty brengt het allemaal aan bod!

Het einde was misschien niet helemaal zoals ik het in mijn hoofd het liefste had, maar de Daevabad- trilogie is met Het Gouden Rijk wel op een knallende wijze afgesloten.

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Gebonden €27,99 E-book €14,99

Publicatiedatum: 21 maart 2023

Aantal pagina's: 736

ISBN: 9789022594728

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.