Het familiegeheim van Florence Grace - Tracy Rees

14-07-2022

Historische roman

Florence Buckley groeit op bij haar oma in Cornwall. De uitgestrekte heidevelden zijn haar tweede thuis en deze zou ze dan ook voor niets ter wereld willen inruilen. Maar wanneer haar oma overlijdt en blijkt dat Florence familie is van de rijke familie Grace verhuisd ze noodgedwongen naar Londen. Florence verafschuwd alles aan haar nieuwe thuis. Ze krijgt lessen in etiquette, moet verschrikkelijke jurken dragen en haar tante en nichtjes moeten niets van haar weten. De enigen die haar welkom heten zijn de broers Grace, Turlington en Sanderson. Waar Sanderson volgzaam is, blijkt Turlington één en al mysterie te zijn. Zouden er nog geheimen te ontdekken zijn?

'Je bent sterk, dapper en vrij Florrie Buckley. Vergeet dat nooit.'

Het familiegeheim van Florence Grace wordt verteld van uit het perspectief van Florence. Een personage dat tot in de puntjes uitgewerkt is en waar je alleen maar van kan houden. Ook de andere personages komen vaak aan bod waardoor je ook deze heel erg goed leert kennen. Doorheen het verhaal begon ik me meer en meer thuis te voelen bij de familie Grace. Eens begonnen aan het boek was het erg moeilijk om weg te leggen. Ik werd steeds verder geïntrigeerd door het verhaal en kon doorheen mijn dagelijkse taakjes alleen maar denken aan Florence Grace. Voor mij was dit een verhaal om van te genieten met de grote G!

Verwacht zeker niet om bij Het familiegeheim van Florence Grace alleen maar een zoetsappig liefdesverhaal te ontdekken, want het is veel meer dan dat!


Deze paragraaf wilde ik graag met jullie delen

'Maar vertel me, Florrie, ben je dat?'

'Wat?'

'Ben je hier gelukkig?'

'Nee. Ik denk dat ik tegen jou wel eerlijk kan zijn neef Turlington. Ik ben heel ongelukkig, en op Sanderson na is er hier niemand die ik als vriend kan beschouwen. Iedereen is vreemd voor me. Er is te veel eten en te weinig lucht. Ik begrijp de mensen niet, of hun gebruiken, of de waarden die ik mezelf eigen moet maken. Ik denk niet dat ik me ooit een Grace zal voelen, en dat wil ik ook niet. Wat vind je daarvan, neef?'

'Dat verbaasd met helemaal niets. We hebben je uit het ene leven weggeplukt en in een ander overgeplant...Je bent uit sprookjesland op de aarde gesmeten. Je bent een wilde pony die van de hei is weggesleurd en nu aan de leiband moet lopen. Je bent een straal maanlicht, gevangen tegen de natuurwetten in. Ze hebben je wreed bejegend, Florrie Buckley, maar ik wet dat ze eisen dat je ze dankbaar bent.'


Specificaties

Uitgever: Xander

Prijs: Paperback €19,99 E-book €9,99

Publicatiedatum: juni 2022

Aantal pagina's: 432

ISBN: 9789401615754

Met dank aan Uitgeverij Xander voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.