Heartstopper- Alice Oseman

07-08-2023

Graphic Novel

Heartstopper #1

De veertienjarige Charlie had afgelopen schooljaar een rotperiode. Hij kwam uit de kast tegenover enkele goede vrienden en voor hij het goed en wel besefte was de hele school op de hoogte met flinke pesterijen tot gevolg. Het nieuwe schooljaar lijkt voor Charlie ook een nieuwe start te zijn.

Wanneer Charlie in de verticale klas naast Nick,  de rugbyster van de school komt te zitten, slaat zijn hart onmiddellijk enkele slagen over. Een liefde die onmogelijk lijkt. Ondanks Charlies kriebels worden de twee goede vrienden en brengen samen steeds meer tijd door. Tot ook Nick gevoelens krijgt die hij nergens kan plaatsen, hij wordt immers altijd verliefd op meisjes? Zal Nick durven op te boksen tegen het hokjesdenken van zijn medeleerlingen en uitkomen voor zijn liefde voor Charlie?

Deze (vervlogen) hype, daar moest ik toch wel wat meer van weten. Is Heartstopper de hype waard? Wel, nadat ik dit eerste deel gelezen heb, weet ik het nog steeds niet zeker. De illustraties zijn mooi vormgegeven en sluiten helemaal bij het verhaal van Heartstopper. Het leest uitermate vlot en neemt een (nog steeds) erg actueel thema onder de loep. Ik ben niet omvergeblazen, maar vond het zeker ook niet slecht. Toch vind ik het kwartiertje leesplezier dat ik had, nogal flauwtjes tegenover de prijs van het boek.

Lastig, zulke hypes! Toch ben ik geprikkeld om het tweede deel te kopen en te lezen. Maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ze staan ook wel erg mooi zo samen in de kast…

Specificaties

Uitgever: Best of YA

Prijs: Paperback €15,99 E-book €2,50

Publicatiedatum: 17 augustus 2021

Aantal pagina's: 280

ISBN: 9789000378807