Falling Hard for the Royal Guard- Megan Clawson

18-09-2023

Roman

'Je vleugels zullen je altijd opvangen, nog voordat je er zelfs maar aan denkt om ze uit te slaan.'

Na een relatie van 7 jaar met Bran woont de 26-jarige Maggie Moore terug bij haar vader in de Tower of London. Veel vrienden heeft ze niet, tenzij je de + 50-jarige beefeaters en vogels van het plein meetelt. Wanneer Maggie een plotse aanvaring heeft met één van Royal Guards –die ze elke dag passeert wanneer ze naar haar werk wandelt- lijkt haar extreme onhandigheid nog meer roet in het eten te gooien. Maar het tegendeel is waar. De Royal Guard, Freddie, neemt haar mee doorheen de geheime tunnels van de Tower en laat haar kennismaken met zijn collega's van de Royal Guard. Maar telkens weer wanneer Maggie een vonk voelt tussen haar en Freddie, lijkt hij plots van aardbol verdwenen te zijn. Zal Maggie Freddie weten te ontdooien van zijn functie als Royal Guard en erin slagen om hem voorgoed in haar hart te sluiten?

Megan Clawson schreef met Falling Hard for the Royal Guard haar debuut. Door alle commotie die het boek kreeg op bookstagram waren mijn verwachtingen best hoog.

Wanneer ik begon aan het verhaal, werd ik onmiddellijk meegesleept in de grappige situaties en anekdotes waar Maggie in terecht komt. Jammer genoeg werd deze humor doorheen het ganse verhaal doorgezet. Teveel grapjes, teveel onhandigheid en veel te weinig diepgang. Mijn hoge verwachtingen zorgden uiteraard voor een vertekend beeld, maar voor mij was het gewoon teveel van hetzelfde. Wat mij dan wel enorm kon bekoren, was de overduidelijke liefde voor de Tower of London die de schrijfster heeft, deze kwam onmiskenbaar naar voren.

Jammer maar helaas, hypes zijn niet voor iedereen weggelegd 😉 en zo ook deze Falling Hard for the Royal Guard niet voor mij.

Ik ben gefrustreerd omdat elke poging die ik onderneem om mezelf te verbeteren me alleen maar steeds dichter bij de aanvaarding brengt dat mijn sukkeligheid terminaal is.

Specificaties

Uitgever: HarperCollins

Prijs: Paperback €19,99 E-book €6,99

Publicatiedatum: 23 mei 2023

Aantal pagina's: 368

ISBN: 9789402712940

Met dank aan Uitgeverij HarperCollins voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.