Een tijdloze liefde - Santa Montefiore

30-04-2022

Historische roman

Santa Montefiore brengt in Een tijdloze liefde het verhaal van Evelina Pierangelini.

Het verhaal begint in het jaar 1930, in het noorden van Italië bevindt zich een prachtig landhuis, villa L'Ambrosiana. Dit landhuis is de thuis van de familie Pierangelini, Evelina is de jongste dochter van het gezin. De eigenwijze Evelina laat haar oog vallen op de knappe zoon van de Joodse kleermaker in het dorp, Esra Zanotti. Al snel ontluikt er tussen de twee een mooie, maar geheime romance. De vader van Esra moet immers niets weten van een Katholieke schoondochter.

Wanneer in 1939 Mussolini de kant van Hitler kiest en ook in Italië de jacht op Joden begint, wordt het te gevaarlijk voor hun relatie. Desondanks blijven ze elkaar stiekem zien. Esra gaat bij het verzet om zijn volk zo veel mogelijk proberen te helpen en ook Evelina probeert haar steentje bij te dragen. Tot op een dag Esra wordt verraden en gearresteerd wordt door de Nazi's. Evelina blijft alleen en vol vragen achter. Wanneer na de oorlog Esra niet terug opduikt, vreest Evelina het ergste. Met een huilend hart vertrekt ze naar Amerika om daar een nieuw bestaan op te bouwen.

Een tijdloze liefde is weer een heerlijk Santa Montefiore verhaal. Het leest lekker weg, sleept je mee en blijft boeien. Door de rijkelijke, beeldende omschrijvingen van de omgeving, kan je de heerlijke rozemarijn ruiken en de prachtige tuinen van villa L'Ambrosiana tot in het detail voorstellen. Telkens wanneer ik een boek van Santa Montefiore lees, krijg ik een instant vakantiegevoel, en dat is bij Een tijdloze liefde niet anders. Het verrassende plot naar het einde van het boek toe is een mooie wending die het verhaal helemaal afmaakt.

Eén klein minpuntje, persoonlijk vind ik dat de achterflaptekst al veel weggeeft van het verhaal. Voor mij mocht deze zeker wat beknopter zijn zodat er meer te ontdekken viel doorheen het boek.

Wat Santa Montefiore ook doet, ze tovert altijd een prachtig verhaal tevoorschijn!


Deze paragraaf wilde ik graag met jullie delen

'Ik ben bang om jou kwijt te raken.' Ze omhelsden elkaar hartstochtelijk. 'Ik wil niet dat je er ooit spijt van krijgt dat je van me houdt.'

'Waarom zou ik daar spijt van krijgen?'

'Als ik katholiek was, zou je niet bang hoeven te zijn.'

'Als Bruno's dood me iets heeft geleerd, dan is het dat liefde pijn doet. Zo veel pijn dat je verstand ej waarschuwt om er niet aan te beginnen. Maar het hart hunkert naar liefde. En is bereid daar elke prijs voor te betalen. Het hart is bereid pijn te lijden voor desnoods het kleinste beetje liefde.' Ze trok hem nog dichter tegen zich aan. 'En jij dompelt me erin onder. Ik voel me zo gekoesterd door jou liefde dat ik weiger naar mijn verstand te luisteren.'

Daar kon hij niets tegen inbrengen.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €20,99 E-book €12,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 29 maart 2022

Aantal pagina's: 400

ISBN: 9789022583753