Een nieuw begin - Santa Montefiore

02-11-2022

Roman

Deel twee in De tuinen van Devon- serie

Nadat Flappy haar affaire met Charles beëindigd heeft, zet ze alles op alles om haar relatie met Kenneth te doen herleven. Met het einde van het jaar in zicht, besluit Flappy een heus nieuwjaarsbal te organiseren. Maar dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot, want hoe begin je ook aan een over the top Venetiaans bal? Naast het bal heeft Flappy nog veel meer zorgen aan haar hoofd. Haar zoon Jasper, besluit zich samen met zijn gezin te vestigen in Badley Compton. Wat volgt zijn twee joelende kleinkinderen in Flappy's zwembad en perfect onderhouden tuin. Zal Flappy het aankunnen om deze perfectie los te laten en te leren genieten van haar familie? Wanneer er dan ook nog eens nieuw stel in Badley Compton komt wonen, die zich niet aan de dorpse gewoontes houden, wordt Flappy's geduld enorm op de prijs gesteld.

Dit tweede deel van De tuinen van Devon-serie volgt netjes op deel één. Wat het voor lezers van deel één aangenamer maakt om te lezen maar het ook moeilijker maakt om deel twee alleenstaand te lezen. Nadat deel één een teleurstelling voor me was, had ik toch nog wat goede moed overgehouden voor dit tweede deel. Maar van deze goede moed, blijft jammer genoeg ook deze keer niet zoveel over. Ik kan nog steeds het hoofdpersonage Flappy niet appreciëren en ook werd er tot vervelens toe enorm veel herhaald in het boek. Al moet ik wel toegeven dat het verhaal mij naar het einde toe, meer begon te boeien. Maar toch, voor mij geen komische romans meer van Santa Montefiore, maar wel heel erg graag een traditionele Santa Montefiore roman.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €20,99 E-book €12,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 13 september 2022

Aantal pagina's: 288

ISBN: 9789022596654

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.