Een nieuw begin- Liz Braswell

15-02-2023
Disney

Jeugd

Deel twee in A Twisted Tale- serie

'Laat de oneerlijkheid van het leven, de armoede waarin je opgroeit niet bepalen wie je bent. Jij kiest wie je wilt zijn, Aladdin. Word je een held die zorgt voor de zwakkeren en machtelozen? Of word je een dief? Of een bedelaar, of nog erger? Die keuze is aan jou, niet aan de dingen of mensen om je heen. Jij kunt ervoor kiezen om meer te zijn dan dat.'

De grootvizier van de Sultan, Jafar, grijpt de macht in Agrabah met behulp van de onwillige Geest. De ganse stad wordt onderworpen aan zijn kwade wil. Er zit voor Aladdin niets anders op om samen met Jasmine en de andere rebellen van de stad te vechten om een oorlog te voorkomen en Jafar voor eens en voor altijd naar de diepste gehuchten van de onderwereld te sturen.

Aladdin, een gerenommeerd Disney-verhaal, maar voor mij minder bekend dan andere Disney- verhalen. Doordat deel één van de A Twisted Tale- serie mij zo goed bevallen was, was ik uiteraard heel erg nieuwsgierig naar Een nieuw begin. Ondanks mijn kennis over Aladdin beperkt is, voelde ik het originele verhaal nog als stevig basis overeind staan. Echter, is Een nieuw begin helemaal anders, herkenbaar en toch zo verschillend. De personages behielden hun typerende eigenschappen, zo is Geest nog steeds zijn grappige zelf, Abu is nog steeds een stelend aapje, Jasmine wil nog steeds het paleis ontvluchten en Jafar is nog steeds door en door slecht.

Een nieuw begin mag dan wel een jeugdboek zijn, maar zelfs voor mij als volwassene was het regelmatig nog uitermate spannend en werd ik verrast door leuke wendingen. Ik kan alleen maar afsluiten met lovende woorden, heel erg genoten van weer A Twisted Tale en op naar het volgende Disney- verhaal!


Specificaties

Uitgever: Big Balloon Publishers

Prijs: Hardcover €17,99

Publicatiedatum: 30 november 2022

Aantal pagina's: 392

ISBN: 9789047862239

Met dank aan Uitgeverij Big Balloon Publishers voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.