Een kerst om te kussen- Alison Cochrun

20-11-2023

Roman

Last Christmas voelde het alsof de stukjes van mijn leven eindelijk op hun plaats vielen.
This year kijk ik toe hoe ze kapotvallen.

Ellies vorige kerst was er eentje om nooit te vergeten. Ze bracht de dag door met haar droomvrouw Jack . Maar na een onverwacht afscheid, zag ze haar grote liefde nooit meer terug. Echter een jaar later slaat Ellies hart nog steeds voor Jack.

Deze kerst lijkt allesbehalve zo vreugdevol te worden als de vorige. Ellie verloor net haar droombaan en werkt als koffiedame in een café, ze woont in een benauwd souterrain en heeft geen plannen voor kerst. Totdat Andrew, de eigenaar van het café haar een voorstel doet, een aanzoek voor een verstandshuwelijk. Ellie raakt door het huwelijk uit de financiële problemen en Andrews heeft op deze manier recht op de erfenis van zijn grootvader. Maar wanneer Andrew Ellie meeneemt op kerstvakantie om zijn familie voor te stellen aan zijn verloofde, lijkt de aarde even stil te staan. Andrews zus Jacqueline blijkt niemand minder dan Jack te zijn, Ellies droomvrouw…Als dit maar goed komt…

In Een kerst om te kussen neemt Alison Cochrun je mee in het leven van Ellie. Flashbacks van vorige kerst, afgewisseld met de kerst uit het heden geven je als lezer een duidelijk zicht op Ellies leven.

Alison Cochruns vlotte, luchtige schrijfstijl nemen je al snel mee in het verhaal. Naast grappige en liefdevolle situaties kwamen er ook moeilijkere thema's aan bod. De auteur wist de nodige nieuwsgierigheid op te wekken waardoor ik steeds weer verder wilde lezen. Een kerst om te kussen heeft een sterk LHBTQIA+ thema. Hier voel ik me redelijk in thuis, toch vond ik de aanspreekvormen (die-hun) soms wat verwarrend. Maar dat is meer iets waar ik persoonlijk moet aan wennen.

Een kerst om te kussen is een hartverwarmend, kerstig verhaal over liefde, familie, faalangst, vertrouwen, en vriendschap.

Ik wil niet zomaar een vriend zijn van Jack Kim-Prescott, en ik wil al helemaal niet haar schoonzus zijn. Wat ik wil, het enige wat ik wil, is van haar zijn.

Specificaties

Uitgever: Zomer & Keuning

Prijs: Paperback €18,00 E-book €9,99

Publicatiedatum: 25 oktober 2023

Aantal pagina's: 384

ISBN: 9789020549232

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.