Een ijzeren vlam- Rebecca Yarros

15-03-2024

Fantasy

Fourth Wing #2

'Geheimen zijn een slecht omkoopmiddel. Ze sterven tegelijk met de mensen die ze bewaren.'

Deze recensie kan spoilers van het eerste deel van deze serie bevatten.

Wanneer Violet terugkeert naar Basgiath Oorlogscollege, is er niets meer hetzelfde als voorheen. Haar nieuwste ontdekkingen graven zich steeds verder vast in haar hoofd en laten haar duizelen van gedachten. Maar de tijd om zich hier zorgen om te maken krijgt ze niet, want haar tweede jaar gaat immers van start.

Toch voelt Violet zich eenzamer dan ooit, haar vertrouwen in Xaden staat op een laag pitje, het lijkt alsof ze langs alle kanten wordt tegengewerkt en de dreiging van Aetos neemt gevaarlijke proporties aan.

Ook het gevaar achter de schilden neemt toe en Violet kan niet langer hulpeloos toekijken. Verraad ze het eeuwenoude geheim van het college of offert ze haar eigen integriteit op? Het duistere gevaar heeft geen geduld, dus de keuze zal snel genomen moeten worden…

Als we gaan, lopen we het risico te sterven, maar als we blijven, lopen we het risico net als onze vijand te worden.

Het tweede deel van Fourth Wing gaat naadloos verder op deel één. Gelukkig zat In steen gebrand nog fris in mijn geheugen.

De spanning van het verhaal liet deze keer best lang op zich wachten, wat ertoe leidde dat mijn gedachten af en toe afdwaalden en het verhaal mij niet helemaal kon vasthouden. Maar…eens de aanzet gegeven was Een ijzeren vlam niet meer te stoppen. Onverwachte gebeurtenissen volgen elkaar vanaf dan vlotjes op en wisten me elke keer weer te verrassen en te verbazen. Dit geheel afgesloten met een mega cliffhanger maken mij héél benieuwd naar het derde deel van deze serie!

P.S. Andarna is nu een rebelse puber en dat maakt me alleen nog maar een grotere fan van dit buitengewone draak(je)!

Specificaties

Uitgever: Zomer & Keuning

Prijs: Hardcover €25,00 E-book €9,99

Publicatiedatum: 28 februari 2024

Aantal pagina's: 804

ISBN: 9789020554083

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.