Dochter van de Scharlaken Rozen- Chloe Gong

10-05-2023

Fantasy

Verboden Duet #1

'Alsjeblieft, bescherm ons.'

Shanghai, 1926

Juliette Cai is de achttienjarige troonopvolgster van de Scharlaken Rozen, een bende die heer en meester is in Shanghai. De familie Cai is het kloppende hart van de Rozen, en hebben heel wat aanhangers. Maar ook één vijand, de Witte Magnolia's. Een bloedvete tussen de bendes zorgt voor heel wat bloedvergieten in Shanghai. Tot er zich een duistere kracht meester maakt van de onschuld in Shanghai en de waanzin over de stad verspreidt. In het heetst van de strijd zullen de bendes de bloedvete moeten laten rusten en de krachten moeten bundelen om de stad te redden van de ondergang.

Wauw! Wat ziet deze limited edition er weer prachtig uit! Een pareltje dat smeekt om gelezen te worden.

Het verhaal van De dochter van de Scharlaken Rozen wordt verteld door verschillende personages. Toch zijn Juliette en Roma duidelijk de hoofdpersonages. Waar dit deel van de serie vooral gaat om de familie Cai, de leiders van de Scharlaken Rozen, zal het tweede deel van de serie vooral gaan over de Witte Magnolia's.

Ondanks dat het boek er veelbelovend uitziet, kon het toch mijn honger niet helemaal stillen. Dochter van de Scharlaken Rozen leest zeker wel vlot, toch vloog ik er niet doorheen. Het is eerder een slow read voor mij. Ik vond het af en toe moeilijk om mijn gedachten erbij te houden, en naar mijn gevoel kabbelde het verhaal maar zachtjes verder. Ik miste spanning en sensatie, alles bleef wat vlak. Toch maakten de laatste dertig pagina's heel wat goed, daar rees de spanning de pan uit, en zat ik op het puntje van mijn stoel te lezen. Ik ben benieuwd wat Chloe Gong in het tweede deel van Verboden duet voor ons in petto heeft!

'Het is nooit zo simpel als één waarheid. Dat is niets, nooit.'

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Gebonden €24,99 E-book €14,99

Publicatiedatum: 23 februari 2023

Aantal pagina's: 448

ISBN: 9789022598160

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.