Dromen van jou - Dani Atkins

13-02-2022
Roman

Het verhaal

Beth Brandon heeft eindelijk de bloemisterij waar ze al haar hele leven van droomt, maar zelfs dát kan haar zenuwen niet bedwingen: vandaag gaat ze iets delen met haar man dat haar hele leven zal veranderen.
Izzy Vaughan dacht dat zij en haar man samen oud zouden worden, maar ze lijken de laatste tijd steeds meer uit elkaar te groeien. Ze houden allebei zielsveel van hun zoontje Noah, maar is dat genoeg om hun huwelijk te redden?
Acht jaar geleden is deze twee vrouwen iets overkomen. Nu blijkt dat dankzij die ene dag acht jaar geleden hun levens nooit meer hetzelfde zullen zijn...


Mijn eerste boek van Dani Atkins, en meteen recht in de roos. Waarom? Dat vertel ik jullie hieronder!

Het verhaal wordt afwisselend verteld door Beth en Izzy.

Beth is een jonge vrouw met een eigen bloemenzaak 'Crazy Daisy'. De bloemenzaak was haar droom, die ze samen met haar man uit de grond stampte. Haar man Tim is altijd en overal haar steun en toeverlaat, maar vandaag heeft ze heel belangrijke boodschap voor de man waar ze van houdt.

Izzy heeft samen met haar man Pete een zoontje Noah. Maar de moederlijke overbezorgdheid die Izzy teistert sinds Noah acht jaar geleden geboren is dreigt Pete en Izzy uit elkaar te drijven. Zullen ze een manier vinden om elkaar terug te vinden?

Wat zou ik graag veel meer uitweiden over het verhaal, maar het is een boek dat de moeite waard is om zelf te ontdekken. Ik heb er ZO van genoten! Dromen van jou is een verhaal dat zoveel in zijn mars heeft, het is zo intens, aangrijpend en hartverscheurend. Een verhaal over onvoorwaardelijke liefde dat je in één keer wil uitlezen. Een boek dat wanneer ik niet de tijd had om het verder te lezen, het constant in mijn gedachten bleef spoken en mij achtervolgde in mijn dagelijkse bezigheden. Wat een prachtig verhaal...


Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Verteld uit het perspectief van Beth.

Als een duiker die boven water komt, hief ik mijn gezicht naar de lucht en ademde diep in om weer rustig te worden. Ik deed minstens een minuut lang mijn ogen niet open, totdat de warmte van de zon, de bries door mijn haar en de geur van bloemen uit de rozentuin me weer in evenwicht hadden gebracht.

Dit waren de momenten dat ik Tim nog naast me voelde - niet op een griezelige 'ik zie dode mensen'- manier, maar op een diepe, bijna elementaire manier, in verbinding met de natuur. De bries tegen mijn wang was zijn adem als hij 's nachts naast me lag, de zonnestralen die me verwarmden waren zijn armen om mijn middel, en het gefluister van het gebladerte waren onze zachtjes uitgesproken geheimen.


Specificaties

Uitgever: De Fontein

Prijs: Paperback €20,00 E-book €4,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 14 december 2021

Aantal pagina's: 351

ISBN: 9789026153269

Met dank aan Uitgeverij De Fontein voor het toesturen van een recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.