The hill we climb - Amanda Gorman

07-02-2022

Poëzie

Amanda Gorman maakte met haar voordracht van The hill we climb op de presidentiële inauguratie van Joe Biden een enorme indruk op mij. Het werd dus hoog tijd dat ik het gedicht een plaats gaf in mijn collectie

Wat een mooi gebonden dichtenbundel. De omslag is leuk, maar ik ben meer fan van de harde kaft eronder. Fel geel, met rode bedrukkingen, helemaal passend bij zoals ik mij Amanda Gorman herinner tijdens haar voordracht.

Het bundeltje is tweetalig, Engels en Nederlands. Het mooie voorwoord van Oprah Winfrey maakt het boekje helemaal af.

Amanda Gorman toont met The hill we climb de kracht van de literatuur en geeft hiermee een boodschap aan de wereld waar je je ogen niet voor kan sluiten. Een boodschap om samen te werken aan verdraagzaamheid en gelijkheid. Een boodschap die niet verloren mag gaan.


Specificaties

Uitgever: Meulenhoff

Prijs: Hardcover €12,99 E-book €5,99 Luisterboek €3,99

Publicatiedatum: september 2021

Aantal pagina's: 52

ISBN: 9789029094696