Nooit gedacht - Latoya Morris

11-01-2022

Young adult - Fantasy

Niemand zal dit verhaal geloven, maar dat geeft niet. Ik geloof.

Het verhaal

Aarde, vierentwintigste eeuw. Ruimtereizen en handel drijven met andere planeten behoren tot het alledaagse leven. Ingenieur en pilote Eavan is een afstammelinge van een meisje genaamd Wendy, dat meer dan drie eeuwen geleden door een vliegende jongen met een panfluit mee is genomen naar een prachtig eiland, waar je nooit volwassenen wordt.

Eavan is er heilig van overtuigd dat haar voorouder het hele verhaal, dat ze in een dagboek heeft opgeschreven, niet uit haar duim heeft gezogen. Samen met haar vriend Chris gaat ze op zoek naar de planeet waarvan zij vermoedt dat Wendy daar ooit terecht is gekomen met de vreemde jongen. Maar ze is niet voorbereid op wat ze daar werkelijk aantreft.


Allereerst, wat ziet het boek er prachtig uit! Ik ben helemaal verliefd op de cover, de prachtig geïllustreerde schutbladen en klassieke krulletjes in het toch moderne sprookje.

Ik begon aan Nooit gedacht met het idee dat het een hervertelling was van het huidige sprookje van Peter Pan. Ik kon me niet harder vergissen. Ondanks Peter Pan wel de rode draad doorheen dit verhaal is, is het een heel nieuw avontuur, met maar enkele herkenbare linken naar het klassieke sprookje.

Er zijn verschillende hoofdpersonages waar ik jullie graag meer over zou vertellen, maar dan zou ik al veel te veel verklappen, dus de personages zijn aan jullie om zelf te ontdekken.

Ik had in het verhaal niet zoveel sciencefiction verwacht, al kon ik dat natuurlijk wel vermoeden omdat het verhaal zich afspeelt in de 24ste eeuw. Eerst stond ik er nogal sceptisch tegenover en kon ik het niet echt smaken, maar ik moet zeggen, naarmate ik vorderde in het verhaal voelde ik aan dat dit er gewoon bij hoort. Het verhaal zou absoluut niet hetzelfde zijn zonder de hypermoderne voorwerpen en ik heb het dan ook leren omarmen.

Latoya Morris heeft een aangename, beeldende schrijfstijl, waardoor je je alles perfect voor de geest kan halen. Nooit gedacht leest heel erg vlot, en neemt je al snel mee op avontuur naar Nooit gedacht. Al vind ik wel dat het boek meer geschikt is voor jongere lezers (tieners) dan ikzelf. Ik miste wat meer diepzinnigheid.

Kortom, Nooit gedacht is een heerlijk verhaal over liefde, spanning en magie dat je lekker languit in je zetel kan laten wegdromen van Nooit Gedacht.

Als duizend Reebavlinders...

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Toen bracht hij zijn handen omhoog, krulde zijn vingers om de rand van zijn kap en deed die naar achteren.

Vanonder penseelachtige wenkbrauwen boorden twee indringende ogen met een zeldzame, aquamarijnblauwe kleur zich onmiddellijk in die van Eavan, alsof hij haar de hele tijd al aan had staan kijken. Tussen en onder die ogen had hij sproeten in een iets donkerdere tint dan zijn huid. Zijn licht krullende haar viel tot in zijn nek en had de kleur van vloeibare honing. Bij zijn slapen vielen twee plukken langs zijn oren. De oren waren een klein beetje puntig, als van een elf.

Als van de jongen naar wie ze op zoek was.


Specificaties

Uitgever: Hamley Books

Prijs: Hardcover €18,99 Ebook €8,99

Publicatiedatum: november 2021

Aantal pagina's: 300

ISBN: 9789464208542