Roofdier- Lieve Van Weddingen

14-05-2021

Een verslavende roman over het verlangen om graag gezien te worden.

Het verhaal

Alice's leven valt in duigen wanneer ze ontdekt dat haar echtgenoot, met wie ze al jaren een liefdevol huwelijk heeft, er tientallen minnaressen op nahoudt. Het is een aanslag op haar bestaan, een gebeurtenis die haar kijk op zichzelf en op relaties voorgoed verandert. Ondanks haar aangetaste zelfvertrouwen wil Alice er alles aan doen om weer overeind te krabbelen. Het wordt een zoektocht naar een lelijke waarheid, maar ze moet en zal dit drama te boven komen.


Mijn interpretatie van het verhaal in het kort

Alice en Ben zijn ruim 10 jaar getrouwd. Ze hebben een goede relatie met af en toe ups en downs, maar dat heeft iedereen, toch? Ondanks al de liefde sluimert er al jaren een voorgevoel bij Alice. Wanneer Ben weer eens op zakenreis vertrekt, besluit Alice op een avond om zijn mailbox uit te spitten. Ze stoot al snel op pikant mailverkeer tussen Ben en een andere vrouw. Naarmate de avond vordert, wordt ook de lijst met namen van vrouwen langer. Alice voelt zoveel emoties door haar lijf gieren, maar hoe reageert Ben wanneer Alice hem opbelt om hem te confronteren met zijn bedrog?


Cover

De klassevolle, subtiel erotische cover heft zeker een tipje van de sluier op over het verhaal. Past perfect.


Leesgevoel

Het is opgedeeld in hoofdstukken met telkens de datum erbij wanneer het plaatsvindt. Startend in het verleden en zo chronologisch door de gebeurtenissen heen, naar het heden.

Leest heel vlot (op één dag uit) en je snakt er gewoon naar om verder te kunnen lezen.


Mijn favoriete stukje

Gesprek tussen Alice en haar zus Nora.

'Weet je, ik las ergens: een gebroken hart is een vreemde heler van de ziel. Een intens verdriet om een verloren relatie kan ook echt heel helend zijn. Misschien moet je dat ergens opschrijven, voor later.'

'Een gebroken hart is een vreemde heler van de ziel. Dat is wel mooi. Misschien moet ik gewoon aanvaarden dat dit het is en dat dat oké is.


Wat vond ik ervan?

Ik volg Lieve Van Weddingen al een tijdje op Instagram en keek heel erg uit naar haar debuutroman. En...Ze lost de verwachtingen absoluut in!

Je merkt heel erg dat het echt van haar hand is. Het boek is echt Lieve, boordevol persoonlijkheid. Zoals ze zelf ook vermeld op haar Instagram; 'Ik ben de enige die weet welke delen van het verhaal uit mijn leven gegrepen zijn en welke verzonnen zijn.'

Niet te geloven dat dit haar eerste roman is.


Specificaties

Uitgever: Borgerhoff & Lamberigts

Prijs: Paperback 22,99€

Publicatiedatum: mei 2021

Aantal pagina's: 240

ISBN: 9789463935081