Lara - Lara Switten & Ine Nijs

25-08-2021

Waargebeurd

Over de liefde, de lichtpuntjes en de levenslust van een mama die lijdt aan kanker.

Ik droom niet over morgen, ik kijk niet meer verder dan effectief vandaag. Ik ben mama van drie, en dat is het allermooiste dat me ooit had kunnen overkomen.

Het verhaal

Liefste Philippa, Romée en Gabriel,
Dit boek is geschreven voor jullie. Het is een wild ride doorheen een jaar waarin alles veranderde. Het toont welke strijd wij gevochten hebben, sinds het loodzware verdict 'baarmoederhalskanker' viel. Ik neem jullie bij de hand en loods jullie langsheen gitzwarte dagen. We wandelen doorheen hoofdstukken met een gouden randje. Daar blijven we graag wat langer staan. Met een roze bril op, want zo genieten we het liefst en het hardst. Echter, de dagen waarop je me bijeen kan rapen, die mogen jullie ook kennen.

Dit boek bevat een samenvatting van wie wij zijn, als gezin. Waarin de liefde voor jullie en voor het moederschap primeert. Mama zijn is het allermooiste dat ik ooit had kunnen worden, en daar ben ik dankbaar voor. Laat deze verzameling van brieven, verhalen, beelden, columns, en anekdotes een houvast betekenen. Om voor het slapengaan in te bladeren en te lezen over wat was, wat is, en wat altijd zal zijn.

Dit boek is er voor jullie, en voor iedereen die er inspiratie in kan vinden om de lichtpuntjes in doodgewone dagen te ontdekken. Om iedere dag te leven, voluit en met heel je hart.

Met jullie in mijn achterhoofd, always and everywhere.

Lof joe, dof joe.

Lara met haar man Steffen, kleine Gabriel, grootste zus Philippa en grote zus Romée
Lara met haar man Steffen, kleine Gabriel, grootste zus Philippa en grote zus Romée

Lara, een bekende Instamom,  de grote liefde van Steffen, trotse mama van drie prachtkinderen en nog zoveel meer...

Vrijdag 31 juli 2020, het noodlot slaat toe. In het prille begin van Lara's derde zwangerschap worden er kwaadaardige cellen gevonden in haar bloed. Het verdict is hard, baarmoederhalskanker. De wereld van Lara en Steffen staat stil. Geen tijd voor een roze wolk of pril zwangerschapsgeluk, maar wel voor slepende behandelingen, eenzame ziekenhuisopnames en het begin van een lange zware weg...

Ook al beheerst kanker het leven van Lara, bovenal wil ze nog steeds de aanwezige mama zijn en genieten van haar gezin. Ze wil gewoon leven.

Lara, een ontroerend verhaal over verlies, moed, pijn en aanvaarding. Het boek leest als een plakboek met veel foto's, brieven, persoonlijke gesprekken, quotes... Een verhaal waarbij je hart van liefde overloopt maar ook waarvan je hart in duizenden stukjes breekt om de onvermijdelijke toekomst.

'Een 100% oneerlijke strijd.'

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Het woord 'vechten' impliceert dat er winnaars en verliezers zijn. Er is echter niets zo onvoorspelbaar als kanker. Ik voel me geen strijder, want ik kan niet anders dan incasseren, geduld hebben en hopen op een positief resultaat na een zoveelste scan.

De veldslag die ik dagelijks lever, heeft veelal te maken met het overwinnen van de simpele dingen - aankleden, eten, zorgen voor. En toch ga ik door, om iedere dag de lichtpuntjes te zien. Mijn levenslust is te groot om het lijden op de eerste plaats te laten komen. Of dat van mij een sterke vrouw maakt, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik zal blijven vechten, voor al wat ik liefheb.

'Als ik hiervan genees, dan ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld'. Maar nu, nu is het ook al goed.


Op tien augustus 2021 sliep Lara zachtjes in omringd door mensen die haar liefhebben.

Specificaties

Uitgever: Lannoo

Prijs: Paperback €22,99

Publicatiedatum: 20-8-2021

Aantal pagina's: 182

ISBN: 978 94 014 79387