Alsjeblieft, laat me gaan - Caitlin Spencer

24-08-2021

Het waargebeurde verhaal van een meisje dat in handen valt van vrouwenhandelaren.

Het verhaal

De Britse Caitlin Spencer werd vanaf haar veertiende verkracht door honderden mannen. Keer op keer werd ze verhandeld en doorgegeven aan seksbendes. Het grootste deel van deze vrouwenhandelaren bestond uit Pakistaanse mannen. Ze brachten Caitlin naar hun woningen en naar ranzige hotelkamers. Daar werd het gedrogeerde meisje systematisch en afschuwelijk verkracht. Filmpjes daarvan circuleren nog steeds op internet.

Condooms werden nooit gebruikt. Caitlin Spencer hield aan de verkrachtingen elf zwangerschappen over. Zeven eindigden met abortus, twee met een miskraam. Twee meisjes zijn levend ter wereld gekomen.

Caitlins geschiedenis verbijstert. Niet alleen vanwege de mate waarin en de walgelijkheid waarmee ze werd misbruikt, maar ook vanwege het feit dat de autoriteiten stelselmatig weigerden op te treden. De meeste daders van deze moderne slavernij lopen nog steeds vrij rond.


Doe het niet!

Caitlin maakt op haar veertiende één foute beslissing die haar ganse leven zou beïnvloeden, ze contacteerde een advertentie voor modellenwerk uit de krant. Van dan af aan gaat het heel snel en voor ze het weet wordt ze doorgegeven van man naar man, seksbende naar seksbende...Jaren aan een stuk.

De bendeleiders zijn geboren manipulators en houden Caitlin stevig in hun greep waardoor het in gedachten van Caitlin onmogelijk lijkt om te ontsnappen.

Caitlin kon nergens steun vinden, haar ouders leken het niet op te merken dat er iets mis was, op school werd ze gezien als een probleemleerling en de autoriteiten knepen hun ogen dicht voor alles wat Caitlin hun vertelde. Er veranderde niets.

Wat een verschrikkelijk verhaal. Het is zo onwerkelijk dat dit überhaupt kan, dat er niets aan werd gedaan, dat Caitlin niet geholpen werd. Rechtvaardigheid is hier zo ver te zoeken, om echt heel boos van te worden!

Maar wat een krachtige, moedige vrouw is Caitlin, dat ze ondanks alles wat er haar werd aangedaan toch blijft vechten voor haar kinderen. Voor een betere toekomst en een beter leven.

Een intens verhaal dat je van begin tot einde aangrijpt. Een verhaal dat je tot tranen roert en tot razernij aanzet. Een verhaal dat je in één keer uitleest.

'Ik vertel mijn verhaal omdat ik hoop dat een meisje - één meisje - het leest en weet dat het niet haar schuld was.'

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Toen ik daar op een dag zo lag, fluisterde ik tegen mezelf: 'Alsjeblieft, laat me toch gaan, laat me toch gaan, laat me toch gaan...' Ik zat in de val. Het was alsof ze me in die kamer hadden opgesloten en de sleutel hadden weggegooid, ik kon geen kant op. Ik kon net zomin opstaan en naar buiten lopen als dat ik naar de maan kon vliegen. De mannen hadden me helemaal kapotgemaakt en ik was volkomen hulpeloos. Ik was zo vaak verkracht, misbruikt door honderden, zo niet duizenden mannen; ik lag emotioneel en psychisch in puin, zo erg dat ze elke deur open hadden kunnen zetten en het geen enkel verschil zou hebben gemaakt.


Specificaties

Uitgever: Just Publishers

Prijs: Paperback €16,99 E-book €9,95

Publicatiedatum: 1 juni 2018

Aantal pagina's: 288

ISBN: 97890 8975 754 2