Mama, de hemel leeft - Linda Vaes

17-08-2021

Spiritualiteit

'Wat de rups het einde noemt, noemt de rest van de wereld een vlinder.'

Het verhaal

Linda Vaes maakt het ergste mee wat een moeder overkomen kan. Ze verliest haar twaalfjarige dochter Melissa in een verkeersongeval. Maar een aantal jaren later krijgt haar donkere wolk een zilveren randje: ze begint boodschappen te ontvangen van haar overleden dochter, vanuit de sferen van het licht.

Stapje voor stapje opent de hemel zich voor Linda. Ze leert dat ons leven hier op aarde alleen maar een proeftijd is. Een opdracht die we zo goed mogelijk moeten vervullen, om daarna als meer volmaakte wezens in steeds hogere sferen opgenomen te worden.

Via Melissa krijgt ze contact met haar overleden vader, en met nog andere, heel bijzondere boodschappers uit de sferen. Die leren haar hoe de mensheid anders moet omgaan met het leven. En met de aarde, die nu volop bedreigd wordt door ons opgejaagde materialisme.

Dan besluit Linda dat haar eigen opdracht is: een boek schrijven om deze boodschap van licht, hoop liefde bij zoveel mogelijk mensen te brengen...


Mijn mama gaf dit boek door aan mij. Het gaat over Melissa, een twaalfjarig meisje dat in 1999 overleed in een verkeersongeluk toen ze met haar fiets de N10 overstak. Het ongeval gebeurde in onze buurt en daardoor trok dit verhaal ook extra onze aandacht.

Ikzelf sta wel open voor spiritualiteit. Ik geloof dat je tekens naar je geliefden kan uitzenden na de dood en ik geloof ook in het feit dat het niet stopt wanneer we sterven, er moet nog iets meer zijn.

Linda Vaes schrijft in dit boek hoe ze woorden doorkrijgt van haar dochter uit het hiernamaals. Het vormen brieven waarin Melissa vertelt hoe het met haar gaat, dat ze over haar mama waakt en dat ook haar grootvader (de vader van Linda) bij haar is. Zelfs overleden huisdieren komen af en toe langs bij haar in het hiernamaals.

Ondanks dat ik toch wel in dit alles wel geloof, was het boek mij toch wat te spiritueel. Naar mijn gevoel valt het vaak in herhaling en is het moeilijk om aandachtig te blijven te lezen. Ik ben tot in de helft geraakt maar toen kon ik jammer genoeg echt mijn aandacht er niet meer bij houden. Ben je zelf wel heel spiritueel aangelegd en ken je veel van de theoretische kant hiervan, dan is dit een ideaal boek voor je, voor mij was het jammer genoeg niet hetgeen wat ik ervan verwacht had.


Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Lieve mama, terwijl ik aan jou woorden doorgeef, staat je vader naast mij. Hij geeft mij een hand en kijkt met een ontroerde blik naar jou, zijn kind. In zijn blik, die boekdelen spreekt, merk ik zeer grote spijt. Maar mama, er wordt hier heel goed voor ons gezorgd. Wij gaan er samen op uit om de sferen te verkennen en hij wil mij vergezellen, wanneer ik op zoek van naar andere sferen waar liefde heerst. Wij vertellen dan anekdotes over onze tijd op aarde.


Specificaties

Uitgever: Vertelpunt uitgevers

Prijs: Paperback €19,95 E-book €10,95

Publicatiedatum: December 2020

Aantal pagina's: 219

ISBN: 9789492887290