Het huis aan het strand- Jenny Hale

06-03-2023

Feelgood

Als Melanie's geliefde grootmoeder sterft, hoopt ze na drie jaar mantelzorg wat tijd voor zichzelf te hebben. Maar haar grootmoeder dacht daar anders over. Ze erft een mooi bedrag, waarmee haar grootmoeder wil dat ze het oude huis in Rosemary Bay koopt en opknapt. Een plaats waar ze elke zomer met haar oma tijd doorbracht, en waar ze telkens hun neus tegen de ramen van het vervallen huis drukten om de prachtige kroonluster te bewonderen.

Melanie besluit het avontuur aan te gaan, maar lijkt de enorme renovatie onderschat te hebben. Plaatselijk aannemer Josh lijkt wel een geschenk uit de hemel, maar is dat ook zo? Of wordt hij eerder een blok aan Melanie's been?

Wanneer ze een oude, roestige doos vinden vol met nooit verstuurde liefdesbrieven wakkert Melanie's optimisme weer wat op. Zal de romantiek dan toch de overhand krijgen?

Ik begon wat sceptisch aan Het huis aan het strand. De cover in combinatie met de titel deed me weinig, maar uiteraard verdiende ook dit verhaal een eerlijke kans.

Ik kon mij onmogelijk nog harder vergissen. Zo zie je maar, don't judge a book by his cover. Van in het prille begin werd ik meegesleept in een toch best wel melig, maar toch zo heerlijk liefdesverhaal. Ik voelde heel duidelijk 'Nicholas Sparks vibes' doorschemeren en dat maakte Het huis aan het strand alleen maar mooier. Jenny Hale weet met haar vlotte, romantische schrijfwijze gevoelens krachtig over te brengen en vast te houden.

Ik kan onmogelijk genoeg benadrukken hoe erg ik van Het huis aan het strand genoten heb en hoe benieuwd ik ben naar meer van Jenny Hale!


Specificaties

Uitgever: Luitingh-Sijthoff

Prijs: Paperback €20,99 E-book €12,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 17 januari 2023

Aantal pagina's: 304

ISBN: 9789021034188

Met dank aan Uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.