Moord op de Nijl- Agatha Christie

27-02-2023
Detective

De befaamde Hercule Poirot besluit de rust op te zoeken en vaart mee met een cruise op de Nijl. Maar de deugddoende vakantie lijkt al snel voorbij te zijn voor de detective wanneer de rijke, jonge Linnet Ridgeway wordt omgebracht door een schot in het hoofd. Alle hens aan dek voor Hercule Poirot, hij heeft een moord op te lossen.

Voor het allereerst las ik een verhaal van de hand van Agatha Christie. Al heb ik wel al de heruitgebrachte versies van uitgeverij Rainbow in mijn kast staan, ze staan zo leuk!

Ik lees eigenlijk nooit detective verhalen, maar deze leuke uitgaven wisten mij uiteraard te overtuigen. Agatha Christie heeft een eenvoudige schrijfstijl, die vlot en aangenaam leest. Het verhaal wist mij zeker en vast te vermaken, al had ik als amateuristische detectivelezer af en toe een 'Pink Panther' gevoel. Wat mij allesbehalve stoorde, aangezien ik de 'Pink Panther' best wel leuk vind.

De moord op de Nijl is een vermakelijke verhaal, heerlijk voor tussendoor om even te genieten en mee op zoek te gaan naar de moordenaar.


Specificaties

Uitgever: Rainbow

Prijs: Hardcover €15,00

Publicatiedatum: december 2022

Aantal pagina's: 352

ISBN: 9789041714800

Met dank aan Uitgeverij Rainbow voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.