De comeback van Tommy Roos- Cecilia Klang

15-02-2023

Roman

Deel één van een drieluik

De vijftigjarige Tommy Roos zijn leven staat op zijn kop. Hij dreigt onverwacht zijn werk kwijt te raken, zijn jeugdliefde Martina heeft iemand anders en wil scheiden en bovenal hunkert hij naar zijn vroegere onbezorgde leven als rockster. Op zijn (best wel zielige) feestje voor zijn vijftigste verjaardag krijgt Tommy van zijn beste vriend een gedurfd cadeau. Een cadeau dat Tommy uit zijn neerwaartse spiraal moet trekken en zijn passie voor het leven terug moet brengen. Waar Tommy eerst erg boos is om de bemoeienissen van zijn vriend, lijkt dit cadeau onrechtstreeks misschien wel de redding te zijn die hij nodig heeft.

Al na enkele pagina's in De comeback van Tommy Roos heb ik Tommy in mijn hart gesloten. Hij is werkelijk een hartverwarmend personage, puur en eerlijk, een man die ik gerust op mijn vijftigste aan mijn zijde zou willen. Cecilia Klang schreef met De comeback van Tommy Roos een herkenbaar verhaal voor velen, een midlifecrisis die je leven op zijn kop zet, je leven dat een grote puinhoop lijkt en het verlangen naar betere tijden. Tegenslagen die je verrijken en die je leven nadien weer stevig op de rails zetten. Ze schreef dit op zo'n luchtige, humoristische manier die je door het boek heen laat vliegen. Throwbacks naar betere tijden zetten de puntjes op de i in dit verhaal. Het open einde laat je al hunkeren naar het tweede deel in dit drieluik.

Voor lezers van Fredrik Backman en zovele anderen.

De comeback van Tommy Roos is een oprecht, puur en eerlijk verhaal over vriendschap, liefde en echtheid. Een verhaal dat je laat nadenken over de kleine gelukjes in het leven.


Specificaties

Uitgever: Luitingh-Sijthoff

Prijs: Paperback €21,99 E-book €12,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 12 januari 2023

Aantal pagina's: 384

ISBN: 9789021030777

Met dank aan Uitgeverij Luitingh- Sijthoff voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.