Het beste van mij - Nicholas Sparks

24-07-2021

Roman

Je eerste liefde vergeet je nooit.

Het verhaal

In het voorjaar van 1984 vielen scholieren Amanda Collier en Dawson Cole als een blok voor elkaar. Hoewel ze volstrekte tegenpolen waren, leek hun liefde sterker dan de harde realiteit van hun levens in het kleine stadje Oriental, North Carolina. Maar in de zomer van hun laatste schooljaar werd het jonge stel uit elkaar gedreven door een ingrijpende gebeurtenis die hun levens in tegengestelde richtingen stuurde.

Vijfentwintig jaar later komen Amanda en Dawson terug naar Oriental voor de begrafenis van Tuck Hostetler, hun oude mentor. Tijdens dat ene weekend in hun geboorteplaats rakelen de ex-geliefden pijnlijke herinneringen op en realiseren ze zich dat de dromen uit hun schooltijd nooit zijn uitgekomen. Samen proberen ze uit te zoeken of hun verloren liefde sterk genoeg is om het verleden terug te draaien.


Weer een fijne roman van Nicholas Sparks. Nicholas heeft een beeldende, romantische schrijfstijl waar je onmiddellijk verliefd op wordt. Zijn romans lezen supervlotjes en je wil ook gewoon zo snel mogelijk naar het einde toe lezen.

Ik vind het vaak wel voorspelbaar wat er gaat gebeuren, ook weer in deze Het beste van mij, maar toch komt er dan ineens een extra kronkel in het verhaal waarbij je hoofd helemaal gaat 'Nooo!' Deze Het beste van mij vond ik persoonlijk één van de mindere van Sparks, maar alsnog heb ik er enorm van genoten om hem te lezen. Zoek je iets dat vlot leest met een luchtig verhaal om tussen de zwaardere boeken door te lezen, dan is dit echt ideaal.

Zoals vele verhalen van Sparks werd deze ook verfilmd 'The best of me'.

Ik gaf je het beste van mezelf, had hij haar ooit gezegd.

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Amanda blikt terug aan haar jeugdliefde Dawson.

Maar goed, terwijl ze naar de tuin aan de andere kant van de garage keek, vroeg ze zich onwillekeurig af of Dawson ooit zulke hartstocht had gekend en of hij gelukkig was. Ze wilde graag geloven dat hij gelukkig was, maar het leven van een ex-gevangene was niet gemakkelijk. Voor hetzelfde geld zat hij weer in de cel of was hij verslaafd aan drugs of was hij zelfs dood, maar toch kon ze die beelden niet rijmen met de persoon die ze had gekend. Dat was een van de redenen dat ze Tuck nooit naar hem had gevraagd; ze was bang geweest voor wat hij haar zou vertellen, en zijn zwijgen had haar vermoedens alleen maar versterkt. Ze had de voorkeur gegeven aan het niet weten, al was het alleen maar omdat ze op die manier aan hem kon denken zoals hij was geweest. Maar soms vroeg ze zich af wat hij voelde als hij dacht aan het jaar dat ze samen waren geweest en of hij zich ooit verwonderde over wat ze hadden gedeeld, en of hij zelfs maar aan haar dacht.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €7,99 E-book €5,99 Zelf tweedehands aangekocht voor €2,50

Publicatiedatum: 2015

Aantal pagina's: 304

ISBN: 978-90-225-7560-4