Ooit, misschien - Debbie Johnson

20-12-2022

Roman

Jessica's leven voelde niet altijd als een puinhoop. Toen Joe, de vader van haar dochter haar steunde, leek alles beter, makkelijker en veiliger. Maar door een tragisch toeval, dat zorgde voor een domino-effect van emoties, verdween Joe uit beeld. Jessica's leven leek stil te staan, en in haar eentje kon ze alleen maar toekijken naar wat er rondom haar gebeurde.

Zeventien jaar later, op de dag dat Jessica's moeder begraven wordt, vindt ze op zolder een schoendoos met oude brieven, brieven van Joe. Al snel blijkt uit de datums die ze op de brieven terugvindt, dat het allesbehalve klopt met hetgeen haar ouders haar zeventien jaar geleden vertelde. Zeventien jaar lang, werd haar een leugen opgedrongen, die haar leven op z'n kop zette.

Jessica blijft niet bij de pakken zitten en gaat samen met haar neef en een oude vriendin van Joe op zoek naar Joe. Ze beginnen bij het begin, en nemen de oudste postzegel erbij op zoek naar de plaats vanwaar de leugen hun leven over nam. Zal ze hem terugvinden? Misschien kunnen ze hun leven terug opnemen waar ze zeventien jaar geleden gestopt zijn. Ooit, misschien.

Voor het eerst lees ik een boek van Debbie Johnson, en dat zal zeker niet voor het laatst zijn. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Jessica. Het heden afgewisseld met verhalen uit het verleden, geven je een goed inzicht in het verhaal en zorgt voor extra diepgang. Vanaf de eerste pagina slokte het boek mij helemaal op, onmogelijk om weg te leggen. Ik heb dan ook genoten vanaf het prille begin tot aan de laatste hartverwarmende pagina.

Debbie Johnson haalt in Ooit, misschien ook meermaals mentale gezondheid aan. Onomwonden, eerlijk en taboedoorbrekend. Hier kan ik alleen maar een grote vreugdekreet voor laten.

Ooit, misschien. Een hartverwarmend verhaal met diepgang, boordevol emoties, doorspekt met liefde en hoop. Een liefdesverhaal om voor te vechten.


Deze paragraaf wilde ik graag met jullie delen

Ik denk aan het meisje dat ik was en de vrouw die ik nu ben, aan de jongen die Joe was en de man die hij nu misschien is. Ik denk aan alles wat er is gebeurd en aan alles wat er niet zal gebeuren, en nog steeds voel ik me verdrietig. Maar het verdriet heeft gezelschap gekregen van een ander gevoel, een gevoel van hoop. Hoop dat hij werkelijk het leven heeft gekregen dat hij verdient. Hoop dat ik dat op een dag misschien ook krijg. Misschien is zelfs eenzaamheid iets vergankelijks.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €20,00 E-book €10,99

Publicatiedatum: 25 oktober 2022

Aantal pagina's: 368

ISBN: 9789022596036

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.