Een daad van liefde - Carol Drinkwater

20-10-2022

Oorlogsroman

Dit was het eind van de wereld. Hierboven zou niemand ons vinden.

Frankrijk, 1943

Na hun vlucht uit hun thuisland Polen, komt Sara Rosenbaum samen met haar ouders terecht in een bergdorpje in Frankrijk. In La Ville-Vésubie denken ze veilig te zijn. In het huis dat ze toegewezen krijgen proberen ze hun leven terug op te pakken. Sara lijkt de zomer van haar leven te beleven, ze maakt nieuwe vrienden, leert zwemmen en er ontluikt een mooie liefde tussen haar en Allain. Maar wanneer de nazi's steeds dichter komen en hun vredige leventje in het bergdorp in gevaar komt moeten er keuzes gemaakt worden. Zal Sara samen met haar ouders vluchten of kiest ze voor de liefde?

Nooit eerder las ik over de veilige bergdorpjes in de Alpen, die in de Tweede Wereldoorlog vluchtelingen opvingen, het onderwerp vond ik dan ook erg intrigerend. Carol Drinkwater doet haar best om de dreiging en angst die de Joden constant ervaren goed neer te zetten, doch bleef ik wat op mijn honger zitten. De korte hoofdstukken komen traag op gang en lezen langzaam weg. Ik miste wat spanning, onverwachte gebeurtenissen en bovenal meer feitjes over het overleven in de bergdorpen. Jammer genoeg was Een daad van liefde niet wat ik ervan verwacht had. Maar...Misschien had ik gewoonweg de verkeerde verwachtingen?


Specificaties

Uitgever: A.W. Bruna

Prijs: Paperback €21,99 E-book €9,99 Luisterboek €13,99

Publicatiedatum: 9 augustus 2022

Aantal pagina's: 432

ISBN: 9789400515031

Met dank aan Uitgeverij A.W. Bruna voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.