Dromer - Benedict Wells

09-09-2022

Roman

'Je zit gevangen in een wereld tussen droom en werkelijkheid. Alles lijkt mogelijk en niets is het echt, en uiteindelijk moet je constateren dat het verloren tijd is geweest.'

Na zijn eindexamen verhuist Jesper Lier van München naar Berlijn. Hierbij laat hij alles achter waar hij mee vertrouwd is. Hij verlangt naar een leven zoals in zijn dromen. Een knappe vriendin, een prijswinnende auteur worden, veel vrienden, een mooie plaats om te wonen...Alleen, loopt er niets zoals hij het had gedroomd. Ondanks alle tegenslagen blijft Jesper halsstarrig vasthouden aan zijn dromen en dreigt daarbij zichzelf te verliezen. Hij vlucht weg in zijn eigen angst, en ontdekt een leegte in zijn binnenste die zich hoe langer hoe meer doorheen zijn leven vreet.

Voor het eerst las ik een roman van Benedict Wells, een roman met een typerende cover voor deze auteur. Het verhaal wordt verteld vanuit de ik-vorm, waardoor je er heel vlotjes doorheen kan lezen. Doch is het geen luchtig, vrolijk verhaal. Benedict Wells haalt met Dromer een duistere, melancholische sfeer naar boven, een sfeer die je pijnlijk laat voelen hoe diep Jesper wegzinkt in een depressie en verslaving, zonder hulp of vertrouwde omgeving. Alleen.

Dromer is een verhaal over de onwerkelijkheid van het leven en over hoe omgaan met het verlies van je langverwachte dromen.

'Ik had de dood nog niet verdiend, ik kon hem niet betalen, de dood kostte het leven en daar had ik nog te weinig van.'

Specificaties

Uitgever: Meulenhoff

Prijs: Hardcover €22,99 E-book €13,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 5 augustus 2022

Aantal pagina's: 298

ISBN: 9789029096546

Met dank aan Uitgeverij Meulenhoff voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.