Alles wat je hart begeert - Stephanie Schuster

14-08-2022

Historische roman

Deel één van de Wondervrouwen - trilogie

Starnberg, Beieren 1953

In de nasleep van de Tweede Wereldoorlog droomt Luise Dahlmann ervan om een eigen kleine kruidenierswinkel te openen. Het lot is haar goedgezind, want al snel kan ze haar winkeltje uit haar dromen openen. Het harde werken gaat Luise goed af, ze haalt voldoening uit haar nieuwe kostwinning en voelt zich onafhankelijker dan ooit.

Haar winkel wordt al snel een ontmoetingsplek voor alle soorten vrouwen. Zo heb je de overbuurvrouw Annabel von Thaler, wiens man een gerenommeerd dokter is en wiens zoontje Friedrich vaste klant is in de kruidenierswinkel. Marie Wagner, die na de oorlog uit Pruisen is gevlucht en zonder familie verder moet en Helga Knaup, een opstandige jonge studente verpleegkunde die zich in de nesten werkt. Vier onafhankelijke wondervrouwen die strijden voor een plaats in een wereld die geleid wordt door mannen.

Wat een heerlijk verhaal is Alles wat je hart begeert van de Wondervrouwen- trilogie. Van begin af aan namen Luise, Annabel, Marie en Helga mij mee in hun verhaal en wonnen mij al snel voor zich. De vier vrouwen komen afwisselend aan bod waardoor ik ze al snel goed leerde kennen. Door de beeldende schrijfstijl van Stephanie Schuster en de goedgeplaatste tijdsgeest waande ik mij in 1953 en voelde ik zelfs de nasleep van de Tweede Wereldoorlog aan. Het verhaal is oprecht, eerlijk en heel erg aangenaam om te lezen. Ik kan alleen maar benadrukken hoe erg ik genoten heb van dit eerste deel van Wondervrouwen en hoe hard ik uitkijk naar deel twee!


Specificaties

Uitgever: Signatuur

Prijs: Paperback €20,00 E-book €12,99 Luisterboek €15,99

Publicatiedatum: juli 2022

Aantal pagina's: 464

ISBN: 9789056727123

Met dank aan Uitgeverij Signatuur voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.