De Gemeneriken - Jeroen van Berckum

03-08-2022

Illustraties van Marianne van der Walle

Kinderboek 8+

De onfatsoenlijke en gemene meneer en mevrouw Grommel hebben samen een dochter Madelief. Madelief is echter niet zo gemeen en onfatsoenlijk als haar ouders, dit kan zo niet verder besluiten de Grommels. Madelief wordt naar de school voor Gemeneriken gestuurd, hier krijgt ze les van leerkrachten zoals juf Achterbaks, meester Kattenkwaad en juf Vloekgraag. Zij moeten Madelief alle soorten slechte manieren bijbrengen, maar al snel loopt het anders dan gepland...

Wat een leuk kinderboek! Zelfs ik als volwassene heb genoten van het grappige verhaal. Het verhaal is doorspekt met humoristische situaties en onfatsoenlijke woorden die door kinderen giechelend worden gelezen. Het afwisselend lettertype, tezamen met de alleszeggende illustraties maken er een  mooi geheel van. Zeker aan te raden voor kinderen vanaf 6 jaar (om voor te lezen) en vanaf 8 jaar om zelf te lezen.


Fee (9)

De Gemeneriken!

Dat is een spannend boek. De Gemeneriken kregen een kindje en die was te lief. Zo ging het. Ik vond het wel leuk en de prenten wel tof. Ik had wel al snel door wat er ging gebeuren maar toch vond ik het nog wel grappig. Madelief vond ik de leukste van het verhaal.


Specificaties

Uitgever: Clavis

Prijs: Hardcover €12,95

Publicatiedatum: juni 2022

Aantal pagina's: 64

ISBN: 9789044844597

Met dank aan Uitgeverij Clavis voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.