De geheimen van de kostschool - Lucinda Riley

02-08-2022

Detective

'Kijk naar het verleden voor wijsheid en naar de toekomst voor hoop.'

Wanneer er in een kleine, exclusieve kostschool in Norfolk een verdacht overlijden plaatsvindt, wordt detective Jazz Hunter ingeschakeld om het sterfgeval op te helderen. Naarmate haar onderzoek vordert en ze docenten, leerlingen en oud-leerlingen leert kennen en hun soms eigenaardige persoonlijkheden ontsluiert, blijven er nog steeds vreemde dingen gebeuren in de kostschool. Er zijn duidelijk meerdere geheimen die de school verbergt...Of zou er toch een overleden jongen spoken in de kelder, zoals sommige leerlingen beweren?

Voor het eerst waagde ik mij aan een Lucinda Riley, en dan nog een atypische Riley! Maar ik moet zeggen dat De geheimen van de kostschool mij enorm goed bevallen is. Het boek leest vlot, aangenaam, blijft boeien en is echt wel spannend (maar niet eng!). Telkens weer werd ik verrast door een nieuwe wending, nieuwe anekdotes en nieuwe bewijzen. Zelf vond ik het absoluut niet voorspelbaar en had dan ook tot het einde van het verhaal totaal niet in de gaten wie de dader was. Ik was razend benieuwd naar de ontknoping en heb dan tot diep in de nacht doorgelezen om het einde te kunnen ontdekken. Kortom, heel erg genoten van deze De geheimen van de kostschool, op naar meer boeken van Lucinda Riley.


Specificaties

Uitgever: Xander Uitgevers

Prijs: Paperback €24,99 E-book €14,99

Publicatiedatum: mei 2022

Aantal pagina's: 416

ISBN: 9789401617130

Met dank aan Xander Uitgevers voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.