Rusteloze grond - Claire Fuller

26-07-2022

Roman

De tweeling Jeanie en Julius lijken moeilijk in de moderne maatschappij te passen. Ze zijn de vijftig al gepasseerd en wonen nog steeds bij hun moeder Dot in een afgelegen cottage op het platteland. Hun leven is simplistisch,armoedig, maar ook vredig. Ze zijn het zo gewend om het met hun drieën te redden, dat er ook niet veel is dat hun zorgen baart.

Wanneer hun moeder Dot overlijdt, weten Jeanie en Julius niet wat te doen. Ze zijn het immers niet gewend om in het dorp te komen en al helemaal niet om papierwerk te regelen. Langzaamaan komen er meer geheimen boven die Dot voor hun verborgen hield. Jeanie en Julius gaan hier beiden op een andere manier mee om wat voor onenigheid zorgt in het altijd vredige gezin. Waar Jeanie haar oude bestaan niet wil opgeven en dapper verder ploetert, lijkt Julius zich te verliezen in de nood naar leven.

Claire Fuller schreef met Rusteloze grond een verhaal dat je aan het denken zet. Vanaf de eerste pagina werd ik meegesleept in de wereld van Jeanie en Julius. Een wereld zo beperkt, zo armoedig, maar zo vredig. Het boek was onmogelijk weg te leggen en bezorgde mij een gevoel van mededogen en zwaarmoedigheid. De confrontaties waar Jeanie en Julius aan bloot worden gesteld zijn hartverscheurend. Nadat ik de laatste pagina omgeslagen had, was ik even stil en had ik tijd nodig om dit verhaal te laten bezinken.

Claire Fuller schreef met Rusteloze grond een verhaal dat je niet koud laat, een verhaal dat je niet vergeet.


Specificaties

Uitgever: Mozaïek

Prijs: Paperback €22,99 E-book €12,99

Publicatiedatum: mei 2022

Aantal pagina's: 334

ISBN: 9789023960904

Met dank aan Uitgeverij Mozaïek voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.