Zorro, de vloek van Capistrano - Kevin Hassing

03-07-2022
Wereldklassiekers

Iedereen kent waarschijnlijk toch wel Zorro?! De Spaanse held, met zwart masker en zwarte cape op zijn paard. die het opneemt voor de onderdrukten en na elk gevecht zijn handelsmerk de letter Z achterlaat. Onmogelijk om te vangen deze held, tot grote ergernis van de Spaanse sergeant Perdro Gonzales.

Allereerst, wat een beauty is dit boek! Een stoffen kaft met gouden letters, een mooie landkaart binnenin en doorheen het verhaal afgewerkt met prachtige zwart-wit illustraties. Een boek om van te houden!

Wat heerlijk deze wereldklassieker! Ik werd in één, twee, drie terug gekatapulteerd naar mijn kindertijd, gekluisterd aan de beeldbuis, vol spanning kijkend naar de avonturen van Zorro. Herkenbaar? Dan moet je zeker deze klassieker lezen! Het verhaal van Zorro leest zo vlot, dat ik hem in één keer heb uitgelezen. Het grappige vond ik, dat ik ook alle Spaanse woorden in het verhaal met het accentje van de televisieserie in mijn hoofd hoorde, love it! Heerlijk nostalgisch, wegdromend over Los Angeles en Zorro, wat wil een mens nog meer?


Specificaties

Uitgever: Blossom Books

Prijs: Hardcover € 24,99

Publicatiedatum: april 2022

Aantal pagina's: 240

ISBN: 9789463492560

Met dank aan Uitgeverij Blossom Books voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.