Perzik bloesem lente - Melissa Fu

24-06-2022

Roman

'Dit is het verhaal,' begint ze, 'van de perzikbloesembron. Ooit, niet ver hiervandaan, leefde eens een visser, de oude Zhu uit Wuling. Hij was verdwaald.'

China 1938

De Japanse invasie is begonnen en Meilin is genoodzaakt om met Reshu, haar zoontje van vier op de vlucht te slaan. In hun haast kunnen ze maar enkele spulletjes meenemen, waaronder hun kostbaarste bezit, een handrol vol met prachtige schilderingen. Meilin en Reshu staan het begin van een jarenlange tocht op zoek naar een thuis. De handrol biedt hun troost in deze moeilijke tijden. Meilin verzint de mooiste verhalen bij de schilderingen, verhalen die houvast bieden doorheen hun reis.

Jaren later, wanneer Meilin en Renshu hun plaatsje op de wereld gevonden hebben, is het tijd voor Renshu om voor zijn moeder te zorgen. Maar dat blijkt moeilijker dan het lijkt. Renshu's oude angsten blijven hem achtervolgen in zijn nieuwe leven, en het lijkt zwaarder dan ooit om rust te vinden.

Ik keek heel erg uit naar deze roman. De mooie cover en de intrigerende geschiedenis van China waren alleen maar extra pluspunten.

Van in het begin werd ik al meegesleept in het verhaal. Ik waande mij in China en kon de angst en strubbelingen van Meilin en Renshu tot kippenvel toe voelen. De enorme kracht die uitgaat van het verhaal spreekt tot de verbeelding.

Ontroerend, vlot en innemend. Ik heb van begin tot einde genoten van dit boek!


Specificaties

Uitgever: Ambo|Anthos

Prijs: Hardcover €23,99 E-book €12,99

Publicatiedatum: 21 maart 2022

Aantal pagina's: 448

ISBN: 9789026358012

Met dank aan Uitgeverij Ambo|Anthos voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.