Woeste hoogten - Emily Brontë

24-06-2022

Engelse klassieker

Roman

Engeland 1801

Wanneer Heathcliff als vondeling terecht komt bij de rijke familie Earnshaw op landgoed 'Woeste hoogten' wordt hij zowel geliefd als gehaat door zijn nieuwe familie. De zoon des huizes is Heathcliff liever kwijt dan rijk en probeert hem dan ook zoveel mogelijk te dwarsbomen. Maar gelijktijdig voelt Catherine, de dochter van de familie Earnshaw veel genegenheid voor Heathcliff. Wanneer Catherine gedwongen wordt te kiezen voor een huwelijk vol liefde of een huwelijk vol zekerheid kiest ze met weemoed voor de zekerheid en trouwt met meneer Linton. Heathcliff ontvlucht het landgoed met een gebroken hart en keert jaren later als volwassen man terug met een verzwaarde ziel, met maar één doelstelling, de teloorgang van de familie Earnshaw.

Woeste hoogten was een klassieker die allang op mijn TBR-lijstje stond, en nu ik hem gelezen heb, weet ik nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken.

Het verhaal bleef lange tijd wat eentonig, waardoor het doel van het verhaal wat verloren ging. Ik miste wat spanning en duidelijkheid. Natuurlijk, kan ik dit wel verwachten van een klassieker? Het blijft natuurlijk op de eerste plaats een waar liefdesverhaal waar een mooie geschiedenis aan vast zit, en dat alleen al maakt het voor mij meer dan de moeite waard om het te lezen.


Specificaties

Uitgever: Rainbow

Prijs: Hardcover €17,50 Paperback €15,00 E-book €6,99

Publicatiedatum: juni 2017

Aantal pagina's: 386

ISBN: 9789041712523